کد خبر:41174
پ

امروز -سه‌شنبه ۲۷ دی‌ماه- اماکن ورزشی و در رأس آن ورزشکاران همدانی به ظاهر سومین روز تعطیلی و خاموشی خود را سپری می‌کنند اما ماجرا چیز دیگری است؛ جامعه ورزش همدان اعم از آفرودسواران این روزها با وجود تعطیلی ورزش در نقش منجیان فداکار ظاهر شده‌اند و با حضور در جاده‌ها و مسیرهای سخت کوهستانی مشغول امدادرسانی به خودروهای گرفتار در برف مردم هستند.

ورزشکاران همدانی این روزها در نقش دیگری ظاهر شده‌اند و آنطور که به نظر می‌رسد چراغ ورزش هیچ‌گاه خاموش نخواهد شد مگر آن که ورزشکاری در آن محدوده وجود نداشته باشد.

آفرودسواران امدادگر ورزشی با حضور در مسیرهای سرسخت کوهستانی و برفی به یاری هموطنان خود شتافتند و با همکاری و هم‌بستگی جمعی بسیج شده‌اند تا به بهترین شکل ممکن رسم همیشگی خود را در خدمت به هم‌نوع به نمایش بگذارند.

حضور ۳۰ نیروی انسانی خبره و باتجربه با ۱۵ خودروی دو دیفرانسیل در عملیات امدادرسانی

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان ، ضمن ابراز خشنودی از حضور جامعه ورزش در عرصه خدمت‌رسانی به مردم، اظهار کرد: امدادگران ورزشی مرتبط با هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی و همچنین هیأت ورزش‌های همگانی استان همدان طی دو روز گذشته مشغول امدادرسانی به خودروهای گرفتار در جاده‌های کوهستانی و برفی شدند.

علی حقیقی افزود: گروه‌های امدادگر ورزشی با خودروهای آفرود و تجهیزات خاصی وارد میدان شدند و رانندگان گرفتار در جاده‌ها را نجات و یاری دادند و در زمان هایی که بحرانی باشد، مشغول به گشت‌زنی می‌شوند.

حقیقی تصریح کرد: ۱۵ خودروی دو دیفرانسیل با حضور ۳۰ نیروی انسانی خبره و باتجربه طی این مدت با حضور در مناطق کوهستانی و جاده‌های سخت و گرفتار در برف به ویژه مسیرهای حاشیه شهر همدان در راستای امدادرسانی، رانندگان گرفتار در برف را یاری دادند.

وی خاطرنشان کرد: هتل ورزش مجموعه ورزشی شهید حاجی بابایی مریانج محلی است که برای اسکان اضطراری مسافران گرفتار در برف درنظر گرفته شده است که البته امیدواریم طی روزهای آینده شاهد مشکل حادی برای مسافران نباشیم و در هر صورت آماده خدمت‌رسانی در شرایط سخت و بحرانی هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان در پایان مطرح کرد: گروه‌های امدادی تورینگ و سافاری و همچنین کمیته طبیعت گردی ورزشی استان همدان نیز آماده امدادرسانی هستند.

رهاسازی ۱۸ دستگاه خودرو گرفتار در برف تنها توسط کمیته طبیعت گردی

در ادامه مسئول کمیته طبیعت گردی هیأت ورزش‌های همگانی استان همدان اظهار کرد: طرح امدادرسانی گروه طبیعت گردان همدان با برخورداری از توان خودروهای دو دیفرانسیل آفرود در سطح کوهستان و مسیرهای سخت‌گذر در همدان اجرایی شد.

محمدرضا حمیدی افزود: هر ساله همزمان با نخستین بارش سنگین برف با مشارکت کمیته تورینگ و سافاری هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی همدان نسبت به هر گونه امدادرسانی اقدام می‌کنیم و تاکنون ۱۸ دستگاه خودروی گرفتار در برف را رهاسازی کرده‌ایم؛ «سافاری» نوعی از فعالیت طبیعت‌گردی با وسیله است که برای انجام آن بیشتر از ماشین‌های دو دیفرانسیل استفاده می‌شود.

وی مطرح کرد: طی این مدت همکاری بسیار خوبی با جمعیت هلال احمر استان همدان وجود دارد و در زمان‌های ضروری نسبت به اعزام خودروهای دو دیفرانسیل به منظور انجام عملیات امداد و نجات اقدام می‌کنیم؛ در کوچه باغ‌ها، روستاها و جاده‌های فرعی نیاز به امدادرسانی بیشتر است.

مسئول کمیته طبیعت گردی هیأت ورزش‌های همگانی استان همدان با اشاره به اینکه از صبح دیروز عملیات گشت میدانی در نقاط پرحادثه همدان آغاز شده است، خاطرنشان کرد: خودروهای امدادی آفرود شامل پاترول، تویوتا و جیپ بوده و همگی مجهز به تجهیزات زمستانی هستند.

اتحاد در میان هیأت‌های ورزشی استان همدان

مسئول بازرسی، نظارت و برنامه‌ریزی کمیته‌ها و هیأت‌های شهرستانی ورزش همگانی استان همدان نیز با تمجید از فعالیت‌های کمیته طبیعت گردی این هیأت، اظهار کرد: هیأت‌های ورزشی همگانی و اتومبیلرانی استان به همراه ورزشکارانشان با برخورداری از امکاناتی که دارند به صورت خودجوش بسیج شده‌اند تا مشکلات مردم را حل کنند و این اقدامات بسیار پسندیده و ویژه است.

میثم ناصرنژاد اضافه کرد: هیأت ورزش های همگانی نیز در این مسیر حضور داشت و به لطف کمیته زیرمجموعه خود توانست نقش مهمی در این مسیر ایفا کند و اهمیت کمیته‌های بزرگترین هیأت ورزشی استان را به نحو احسن نشان دهد.

مسئول بازرسی، نظارت و برنامه‌ریزی کمیته‌ها و هیأت‌های شهرستانی ورزش همگانی استان همدان در پایان تأکید کرد: سال گذشته بیش از ۶۰ خودرو و ۸۰ سرنشین گرفتار در برف توسط این کمیته امدادگر ورزشی رهاسازی شدند./ایسنا

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید