کد خبر:2219
پ

به گزارش “روزانه نیوز” رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز ۴ فروردین ماه از  بیمارستان در حال ساخت و تجهیز مهدی کلینیک در مجتمع امام خمینی(ره) بازدید کرد.

دکتر لاریجانی در این بازدید یکی از نقاط تمایز نحوه مواجهه با کرونا در ایران را ورود بهنگام کادر درمانی برای مبارزه با کرونا دانست و افزود:   برخی  کشورهای غربی در ابتدا با این  تصور که در نتیجه همه گیری این بیماری، جامعه خود بخود نسبت به آن ایمنی ایجاد می کند،  زمان را از دست دادند و تعداد کشته های آنها طی چند روز نخست ورود این ویروس افزایش چشمگیری پیدا کرد، اما ما  برای کنترل این بیماری به موقع  وارد عمل شدیم.

وی اظهارات نسنجیده برخی سردمداران غربی ا در خصوص بیماری کرونا را  از علل کم توجهی بخش درمان این کشورها  به مبارزه با کرونا برشمرد و اضافه کرد: همین مسئله به افزایش آمار بیماران و تلفات ناشی از کرونا در برخی کشورهای اروپایی دامن زد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از نکات مهم  در کشور ما  این بود که پزشکان، پرستاران، اساتید و پیشکسوتان حوزه بهداشت و درمان  با شهامت در صف اول مبارزه با کرونا قرار گرفتند که  این موضوع روحیه دو چندانی به مردم و  بیماران داد و  چنین رفتاری به هیچ عنوان در سایر کشورها  دیده نشده است.

وی یکی دیگر از اقدامات مهم در پیشگیری و شناسایی بیماران کرونایی را  اجرای طرح غربالگری در سطح ملی  برشمرد و افزود: این اقدام به موقع  موجب شناسایی و درمان بسیاری از بیماران کرونایی شد.

دکتر لاریجانی اقدامات کنترلی استان های گوناگون در مواجهه با این بیماری را  نیز قابل تقدیر خواند و اظهار کرد: در بسیاری از استان ها بیماری کرونا به خوبی کنترل شد و در تماس تلفنی که اخیرا با برخی استانداران داشتم، آمارهای امید بخشی در خصوص درمان و پیشگیری از بیماری کرونا دریافت کردم.

وی کاهش میزان سفرهای نوروزی از 18 میلیون  به 3 میلیون سفر را بی سابقه برشمرد و عنوان کرد: هر چند بهتر بود این 3 میلیون سفر هم صورت نمی گرفت اما این آمار بیانگر کاهش چشمگیر سفرهای نوروزی است و نشان می دهد که جاده های مواصلاتی در برخی استان ها به خوبی کنترل شده است.

در جریان این بازدید، دکتر صادق نیت، رییس مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره)ودیگر   مدیران این  مجتمع  گزارشی از نحوه رسیدگی به بیماران کرونایی، چگونگی درمان آنها و همچنین پیشرفت فیزیکی پروژه های در حال ساخت بیمارستان مهدی کلینیک ارائه کردند.

دکتر خسرو  صادق نیت در نشستی که پس از این بازدید با حضور رییس مجلس  برگزار شد ، طرح توسعه مجتمع بیمارستانی امام خمینی و ساخت بیمارستان مهدی کلینیک با ۲۰۰۰ تخت بیمارستانی را  بزرگترین پروژه بهداشت و درمان کشور پس از انقلاب توصیف کرد که مراحل ساخت آن تا کنون بیش از ۸۰ درصد پیشرفت داشته  و گفت:  بیمارستان امام خمینی(ره) در یک ماه گذشته ۱۳ هزار و پانصد مراجعه از سوی بیماران مبتلا به کرونا داشته که از این تعداد ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر بستری و ۹۰۰ نفر با حال عمومی خوب ترخیص شده اند./ خانه ملت

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید