کد خبر:46519
پ

تهیه کننده نمایش فصل شیدایی گفت: در اجرای این نمایش در همدان، تاریخ معاصر با قصه‌های بومی استان در نظر گرفته شده است.

به گزارش روزانه نیوز، علیرضا کوهفر عصر روز شنبه و پیش از اجرای دومین شب فصل شیدایی، در گفت‌وگو با کمیته اطلاع‌رسانی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان، اظهار کرد: جای خوشحالی است که فصل شیدایی در بیست‌وسومین ایستگاه خود به همدان رسیده تا در قالب دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان اجرا شود. با اجرای شب اول تجربه خوبی را پشت سر گذاشتیم و حضور بیش از پنج هزار نفری مردم همدان نشانگر آن بود که اتفاقات خوبی در شب‌های آتی این نمایش رقم خواهد خورد.

وی با بیان اینکه این نمایش برای همدان بومی‌سازی شده، تصریح کرد: در این نمایش، تاریخ معاصر را با قصه‌های بومی استان همدان از جمله عملیات مرصاد روایت خواهیم کرد و معتقدم مردم همدان یک شب خاطره‌انگیز را تجربه می‌کنند.

تهیه کننده نمایش فصل شیدایی با بیان اینکه این پروژه از سال ۹۳ در استان‌های مختلف اجرا می‌شود، عنوان کرد: این برنامه در کشورهای عراق و سوریه نیز  با نام “قیامت الارض” اجرا شد که در عراق در چهار شهر و در سوریه نیز در سه شهر اجرا داشتیم.

کوهفر با اشاره به اینکه چیدمان دکور نمایش به نحوی است که وسطِ زمینِ اجرا، جای تماشاچیان است، افزود: اتفاقات نمایش در سمت راست، چپ و روبروی تماشاچیان رخ می‌دهد و روی پرده مشکی رنگی هم فیلم نمایش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه در این نمایش اتفاقاتی از زیر تصویر و با آسانسور بیرون می‌آید که برای تماشاچی جذاب است، اضافه کرد: با توجه به اینکه اجرای نمایش همزمان با ماه محرم است، بخش روضه‌ای غالب است اما در سایر ایام بر حسب زمان و مکان و ایام تغییراتی را در نمایش داریم.

گفتنی است؛ نمایش فصل شیدایی از جمعه شب آغاز شده و ۱۳ شب دیگر در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی همدان ادامه خواهد داشت. این نمایش بعد از نماز مغرب و عشاء آغاز و تقریبا دو ساعت به طول می‌انجامد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید