کد خبر:51987
پ

علوم پزشکی همدان، فرماندار ویژه ملایر، نمایندگان مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی و مسئولین دستگاه‌های اجرایی شهرستان افتتاح شد.

به گزارش روزانه نیوز از وب‌دا همدان، دکتر محمد مهدی مجذوبی رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان در آیین افتتاح دانشکده علوم پزشکی ملایر با اشاره به اینکه در چنین برنامه‌ای میمون و مبارک، ما منتظر حضور رییس جمهور بودیم گفت: اما امروز با جای خالی ایشان روبه‌رو هستیم البته خدمت و مجاهدت ادامه دارد و متوقف نخواهد شد.

وی تصریح کرد: دانشگاه فارغ از مسائل سطح جامعه اهداف خود را در دو سال گذشته پیش برده و هیچ حوزه‌ای دچار توقف یا تعلل در تحقق اهداف نشده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان ضمن ابراز امیدواری از پیشبرد اهداف حوزه سلامت در شهرستان ملایر گفت: تلاش می‌کنیم به‌زودی دندانپزشکی تحت بیهوشی در ملایر راه‌اندازی شود.

مجذوبی همچنین با تأکید بر اینکه هیچ پایانی در کار و تحقق اهداف وجود ندارد و فقط باید ارائه خدمت ملاک عمل باشد عنوان کرد: برای رونق دانشکده علوم پزشکی ملایر باید افزایش هیأت علمی را در دستور کار قرار دهیم و برای ماندگاری هیأت علمی به افزایش جذابیت‌هایی مثل رفاهیات نیاز داریم چرا که مسکن و رفاهیات برای جذب اعضای هیأت علمی نقش موثری دارد.

وی همچنین تقویت جذب و حضور فراگیران را دومین راهکار تقویت و ارتقای دانشکده برشمرد و افزود: همچنین لازم است در جهت جذب نیروی انسانی اقدام کنیم و این موضوع نیازمند چارت استخدامی است که پیگیر اخذ مجوزهای لازم در این خصوص هستیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم از افتتاح دانشکده علوم پزشکی ملایر و فراهم سازی فضای آموزشی جدید و اضافه شدن یک رتبه و تراز مشخص به این شهرستان، ابراز خرسندی کرد و افزود: ارتقاء دانشکده پرستاری به دانشکده علوم پزشکی یعنی جذب هیئت علمی و رشد مقاطع تحصیلی بیشتر، از سوی دیگر ما معتقد هستیم که اعضای هیئت علمی این دانشکده افرادی متخصص با رتبه علمی بالا هستند.
وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره واقف خیراندیش مرحوم «حاج ابوالقاسم ملایری»، اظهار کرد: امروز دانشجویان می‌توانند از این فضای آموزشی برای ارتقاء بحث بهداشت و درمان شهرستان استفاده کنند و این تازه آغاز راه است.

وی با تاکید بر اینکه ما باید شاهد رشد بیشتری در حوزه جذب رشته‌های تحصیلی در بخش بهداشت و درمان باشیم، افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود باید رشته‌های مامایی و سایر رشته‌های تخصصی نیز جذب شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در گام بعدی توسعه ظرفیت‌های بهداشت و درمان درخواست داریم حداقل یکی از بیمارستان‌های ملایر به بیمارستان آموزشی تبدیل شود. 

در ادامه دیگر نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ملایر دومین شهرستان وسیع استان به شمار می‌رود و دارای پتانسیل‌ها، ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های لازم در همه حوزه‌هاست، تصریح کرد: لازم است موضوع رونق گردشگری سلامت باید مجدانه پیگیری شود.

آریایی‌نژاد عنوان کرد:  افتتاح دانشکده علوم پزشکی ملایر سبب جذب هیئت علمی و جذب پزشکان متخصص و فوق تخصص در این شهرستان می‌شود.

نماینده مردم ملایر در مجلس بر ضرورت اجرای «سیستم ارجاع» و توجه به بحث پیشگیری و اولویت آن نسبت به درمان تاکید کرد و افزود: باید در جامعه اهمیت بهداشت و اهمیت پیشگیری به عنوان اولویت‌های این حوزه مطرح شود، چرا که از تحمیل هزینه‌های اضافی به خانواده‌ها جلوگیری می‌شود.

آریایی نژاد تاکید کرد: آموزشی شدن بیمارستان‌های ملایر نقش مهمی در رونق گردشگری سلامت، ارتقاء حوزه اقتصاد و اشتغالزایی ایفا می‌کند.

گفتنی است در این مراسم « خانم دکتر مدی نشاط» که تاکنون سرپرستی دانشکده پرستاری را عهده دار بود به‌عنوان رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان ملایر معارفه شد. 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید