کد خبر:52012
پ

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: در دولت سیزدهم صادرات محصولات گلخانه‌ای استان بیش از ۲۰ برابر نسبت به دوره ۲۰ ساله قبل رشد داشته است.

به گزارش روزانه نیوز، حجت‌الله شهبازی ضمن تاکید بر رشد صادرات محصولات گلخانه‌ای استان اظهار کرد: در دولت سیزدهم صادرات محصولات گلخانه‌ای استان بیش از ۲۰ برابر نسبت به دوره ۲۰ ساله قبل رشد داشته است.

وی در ادامه افزود: صادرات محصولات گلخانه‌ای طی سال‌های ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۹، یک دوره ۲۰ ساله، ۳ هزار تن بوده در حالی که در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ بیش از ۶۱ هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ای از استان صادر شده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان يادآور شد: محصولات صادراتی استان در بخش گلخانه‌ها شامل گوجه‌فرنگی، فلفل دلمه‌ای رنگی و خیار است به طوری که ۷۰ درصد گوجه‌فرنگی، ۲۵ درصد فلفل دلمه‌ای رنگی و ۵ درصد خیار صادر شده است.

وی با تاکید بر اینکه مقاصد صادراتی محصولات گلخانه شامل، روسیه، عمان، قطر افغانستان، ارمنستان و عراق بوده است تصریح کرد: صادرات محصولات گلخانه‌ای به دلیل ارزآوری سبب افزایش درآمد گلخانه داران شده است.

شهبازی با اشاره به اینکه توجیه طرح‌های گلخانه‌ای و تمایل به سرمایه گذاری در این حوزه نسبت به گذشته افزایش یافته است گفت: درحال حاضر بیش از ۱۴۰ هکتار پرونده احداث گلخانه وجود دارد که با ابلاغ تسهیلات گلخانه‌ای وارد مسیر احداث خواهند شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید