کد خبر:51131
پ


اسرائیل بارها در سوریه علیه مواضع مقاومت و ایران حمله نظامی انجام داده است اما پاسخ مناسبی داده نشده است‌، با اینکه در اربیل پاسخ های محکمی داده شده است.اما به نظر من کافی نیستند.ایران باید بتواند در سوریه زیر ساخت های مقاومتی ایجاد کند که به راحتی امکان حمله به آنها فراهم نباشد. سوالی که مطرح می شود این است چه اقدامی باید در سوریه انجام شود که این حملات به حداقل برسد.

محمد حسین واحدی در یادداشتی به طرح مسئله در خصوص اقداماتی که ایران باید در سوریه برای مصون ماندن مستشاران خود از ترور اقدام کند، نوشته است: اولین قدم ایجاد یک نهاد اطلاعاتی و امنیتی قدرت مند است تا بتواند جاسوسان و مزدوران وابسته به رژیم صهیونیستی را شناسایی کند. زیرا  با حمله ای که به سفارت ایران انجام شد و حملاتی که پیش تر صورت گرفته است قطعا در رده های بالایی مقام های نظامی سوری یا ایرانی جاسوسانی وجود دارند.که مکان این جلسات سری گاهی اوقات فاش می شود و که در نتیجه شاهد حضور هواپیماهای اسرائیلی و بمباران مکان هان مقامات و مستشاران می شود. که همپوشانی و همکاری اطلاعاتی نیروهای آمریکایی و ائتلاف در سوریه با نفوذی های اسرائیل نیز همیشه در جریان است.

زمانی که همه اینها را مانند پازل کنار هم بگذاریم تشکیل یک نهاد اطلاعاتی قدرتمند در کشورهای همسایه وابسته به ایران مشهود می شود.

علاوه بر این ایران باید یک سیستم پدافند یکپارچه بومی مانند آنچه که خود دارد در کشورهایی که در آن فعالیت سیاسی و نظامی دارد مستقر کند تا اطلاعات پدافندی آن  در اختیار دیگر کشورها قرار نباشد.

تاکنون پدافند سوریه نتوانسته به خوبی و آن طور که انتظار می رود در مقابل حملات عملکرده و توان خود را به نمایش بگذارد. و بسیاری از نیروهای ایرانی در جریان این حملات شهید شده اند. با وجود این ضعف پدافندی و اطلاعاتی ایران بهتر است جلسات خود را مانند حماس در زیر زمین برگذار کند تا نیروهای خود از گزند حملات جنگنده های رژیم صهیونیستی مصون بمانند.

علاوه بر آن ایران باید پس از هر حمله نیروهای اسرائیلی جواب محکمی بدهد تا هزینه هر حمله را برای این رژیم بالا ببرد و دیگر نتوانند به راحتی حملات خود را ادامه دهند.

اسرائیل که بر بلندی های جولان تسلط دارد به خوبی می تواند فعالیت نیروهای ایرانی و سوری را زیر نظر بگیرد به دلیل موقعیت ژئوپلیتیکی برتر آن منطقه و این یک زنگ خطری است مدام ایران را از نظر اطلاعاتی و امنیتی تهدید می کند. ایران باید سعی کند با ایجاد پروژه‌ای عمرانی از جمله ساخت برج های بلند دید آنها را کور کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید