کد خبر:51914
پ


نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: با توجه به کمبودهایی که در مدارس وجود دارد، نیاز داریم که خیّرین مدرسه‌ساز در حوزه تجهیزات مدارس ورود کنند‌.


به گزارش روزانه نیوز، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی موثقی روز پنجشنبه 10 خردادماه در بیست و ششمین جشنواره‌ی خیّرین مدرسه‌ساز استان همدان، اظهار کرد: اینکه کسی توفیق پیدا کند و به نسل خود خدمت کند، آن هم به نوجوان و نظام تعلیم و تربیت، بسیار ارزشمند است و در مجموع؛ ارزشمندی، سعادت، پیشرفت و توسعه یک جامعه و شاکله آن در نظام و تربیت است.


شعبانی با تاکید بر اینکه نظام تعلیم و تربیت در آینده و پیشرفت یک کشور و پیشرفت عدالت مهم است، تصریح کرد: برخی از مدرسه‌سازی‌ها عدالت محور نیست، گاهی در سیستم آموزش و پرورش مدرسه‌های خوبی وجود دارند اما باید به عدالت در آن‌ها نیز فکر کنیم.


وی با بیان اینکه عدالت، پایه اصلی مدرسه‌سازی است، عنوان کرد: نظام آموزشی ما باید بر عدالت آموزشی شکل بگیرد و تمام فرزندان ما باید به یک اندازه از نظام آموزشی برخوردار شوند.


امام جمعه همدان با اشاره به اینکه در خدمت‌رسانی باید به عدالت توجه شود، خطاب به خیرین گفت: گاهی مدرسه وجود دارد اما تجهیزات و زیرساخت مشکل دارد و برخی دانش‌آموزان در مدارسی درس می‌خوانند که تجهیزات آن‌ها به روز نیست و بنابراین ما نیاز داریم که خیّرین در این زمینه هم ورود کنند.


شعبانی در پایان، خاطرنشان کرد: تمام این زحمات وقتی ارزش ابدی پیدا می‌کند که وصل به خداوند باشد، اگر وصل نشد در ۸۰ سال منقطع می‌شود اما ابدی شدن عمل‌های ما و برای اینکه برکت بیشتر پیدا کند، راهی جز پیوند زدن به خداوند نیست و باید با نیت الهی کارها انجام شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید