کد خبر:51866
پ

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان اعلام کرد: همدان پایلوت میزتخصصی گردشگری ادیان در کشور می‌شود.


به گزارش روزانه نیوز، محسن معصوم علیزاده با اشاره به تعریف گردشگری تعالی بخش، در جاذبه‌های طبیعی گردشگری، توجه به خلقت خداوند و ذکر و تکبیر پروردگار، در جاذبه‌های تاریخی، تحسین هنر آدمی و عبرت آموزی از گذشته، در جاذبه‌های انسان ساخت ، تعالی و پیشرفت و خدمت به مردم را رویکرد تعالی بخش ذکر کرد.


مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان با اشاره به اینکه در قرآن کریم 17 بار سیر و مشتقات آن، 12 بار سفر و مشتقات آن و 3 بار سیاحت و مشتقات آن به کار رفته است، اذعان کرد: در روایات بسیاری نیز به گردشگری تأکید شده است.


معصوم علیزاده گفت: در فرمایشات رهبری بر گردشگری تأکید فراوان شده است و برنامه‌های گردشگری دولت نیز مورد تأیید رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است و امیدواریم با کمک دستگاههای متولی شاهد عملکرد قوی و مثبت میزتخصصی گردشگری تعالی بخش در استان همدان باشیم.


معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان نیز افزود: در دل ارتباط با فضاهایی که در حوزه گردشگری از آن گذر می‌کنیم و اردوهایی که برگزار می‌شود قطعا مفاهیم لازم منتقل می‌شود و با برپایی اردوهای مختلف در قالب گردشگری تعالی بخش شاهد رونق بیش از پیش گردشگری در پایتخت تاریخ و تمدن خواهیم بود.


علی خاکسار ادامه داد: نیازهای جامعه امروز را با داشته‌های غنی دینی و ارزشهای انقلابی می‌توان در این اردوهای تعالی بخش پر کرد.


او اظهار داشت: با توجه به اقدام و فعالیت‌های انجام شده از سوی وزارت، همدان بعنوان پایلوت میز تخصصی گردشگری ادیان در کشور انتخاب شده است و این مهم بدلیل همزیستی ادیان مختلف در دوران مختلف در پایتخت تاریخ و تمدن است.


دبیر میزتخصصی گردشگری تعالی بخش استان نیز در این جلسه گفت: با ساز و کارهای اسلامی نشاط و شادابی ، سفر و گردشگری و نیز برنامه‌ریزی برای جذب و گسترش گردشگری داخلی در نقشه مهندسی فرهنگی استان همدان شاهد اتفاقات خوب در استان خواهیم بود.


سجاد آروانه عنوان کرد: گردشگری تعالی بخش یک پدیده معناگرا است که در تمام ابعاد گردشگری باید مورد توجه قرارگیرد و شاخص‌های هر حوزه گردشگری از جمله تاسیسات گردشگری، جامعه میزبان و مهمان و بخش دولتی چه بایسته هایی را لازم است رعایت کنند تا به تعالی بخشی منطبق شوند، باید لحاظ و به دقت بررسی شود.


او افزود: میز تخصصی گردشگری تعالی بخش در همدان در چهار زیرگروه ، گردشگری ادیان، گردشگری معنوی و زیارت، گردشگری نهضت و مقاومت اسلامی و گردشگری معنوی بنیان نهاده شده است که دستگاه‌های مختلف اداری عضو آن بوده و فعالیت خواهند داشت.


آروانه از جمله اهداف این کارگروه را ایجاد بسته‌های ارزان قیمت برای سفر، توجه به محوریت خانواده در سفر، تهیه محتوای خوب برای خانواده‌ها در سفر و گردشگری، توجه به اصول اخلاقی ، آینده پژوهی و تاکید بر تمرکز زدایی در سفر و توجه به مخاطب محوری اعلام کرد.


درپایان این جلسه حکم دبیری سجاد آروانه در میزتخصصی گردشگری تعالی بخش استان همدان به او اعطا شد .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید