کد خبر:52062
پ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۷۵ طرح در بخش های مختلف کشاورزی به ارزش سه هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال در هفته جهاد کشاورزی در استان همدان به بهره برداری می رسد.

رضا بهراملو در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه در اجرای الگوی کشت در قهاوند و فامنین ۸.۵ میلیون متر مکعب آب صرفه جویی شد، افزود: در این طرح توانستیم در ۱۰۰ هزار هکتار محصولات کم آب بر مانند کلزا، گلرنگ و غلات بکاریم.

وی تصریح کرد: اثربخشی اجرای برنامه های کشاورزی را باید طول سه سال آینده بررسی کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بیان کرد: ظرفیت ذخیره سیب زمینی در استان بالاست بطوریکه مورد استفاده دیگر استانها نیز قرار می گیرد.

بهراملو ادامه داد: ۳۷۲ هکتار گلخانه با اشتغال ۲ هزار و ۳۰۰ اشتغال در حال بهره برداری است و صادرات محصولات گلخانه در دولت سیزدهم ۲۰ برابر شده است.

وی اظهار کرد: ۱۴۰ هکتار گلخانه در دست ساخت منتظر دریافت تسهیلات و ۱۰۰ هکتار گلخانه نیز در حال تغییر کاربری هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان درباره طرح مولد سازی روستاها گفت: در این طرح روستائیان به تولید کننده محصولات تبدیل می شوند.

بهراملو ادامه داد: در دامداری روستایی ظرفیت پرورش ۸۰ هزار راس پایه دام پرواری که محل پرورش آنها مشخص شده را داریم و در این زمینه به بهداشت برای راه اندازی دامداری در داخل روستا به اجماع رسیدیم.

وی اجرای گردشگری روستایی را از دیگر پیامدهای اجرای طرح مولدسازی روستاها خواند که موجب جذب گردشگر می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان تاکید کرد: سالانه ۳۰۰ هکتار از اراضی همدان به عنوان آیش رها می شد که از این پس به عنوان آیش سبز در آنها کشت های علوفه ای، گیاهان دارویی و دانه های روغنی انجام می شود.

بهراملو افزود: ۱۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت جو اختصاص دارد که خرید آنها شروع شده است.

وی بیان کرد: ۹۰ سردخانه در استان با ظرفیت ۲۵۰ هزار تن در حال بهره برداری و ۶۸ سردخانه نیز با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن در حال احداث است.

رئیس سازمان جهاد کشاوزی استان همدان یادآور شد: سال گذشته با کاهش خسارت سن گندم به میزان ۲ درصد توانستیم ۱۰ هزار تن گندم که هدر می رفت، به دست بیاوریم‌

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید