کد خبر:876
پ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان ازآمادگی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای همدان برای خدمات به زائران اربعین حسینی خبر داد، و گفت: از “تاریخ 17 تا 29 مهرماه ” ناوگان حمل و نقل جاده‌ای همدان آمادگی برای خدمات به زائران اربعین حسینی را دارد.

به گزارش “روزانه نیوز” مصطفی پناهنده درنشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به خدمات‌رسانی به زواراباعبدالله طی ایام پیاده‌روی اربعین با بیان اینکه سال 98 استقبال مردم کشورمان برای سفربه کربلا گسترده تر است گفت: تاکنون یک‌میلیون و 630 هزار نفردر سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود بیش از 3 میلیون نفر و تا مرز 5 میلیون نفر شرکت کنند که حدود 30 هزار و 300 نفر از زائران مربوط به استان همدان است.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان با بیان اینکه مردم در این مدت از مسافرت های غیر ضروری خوداری نمایند، زیرا 100 درصد ظرفیت اتوبوس‌های استان در اختیار زائران اربعین حسینی است، اظهار داشت: پیش فروش بلیت اتوبوس از” 24 تا 30 مهرماه” ممنوع است و تابلوهای اطلاع رسانی برای جلوگیری از سردرگمی زائران در سطح شهر و جاده‌های استان نصب شده است.
پناهنده با اشاره به اینکه” 24 تا 29 مهرماه”تبادل اتوبوس در بین استان‌ها صورت می‌گیرد، وروزانه 150 دستگاه اتوبوس ازهمدان به مهران و 30 دستگاه نیز به خسروی اعزام می‌شوند، افزود: کرایه‌های امسال نسبت به سال گذشته افزایش نداشته است وبا توجه به اینکه اتوبوس‌ها یک سر خالی حرکت می‌کنند نرخ‌هایی تعیین شده است که رانندگان متضرر نشوند.
وی با بیان اینکه به منظور آسان سازی فرایند جابجایی زائران همایش بزرگ اربعین حسینی، پایانه اتوبوس جاده‌ای در کمربندی مریانج راه‌اندازی شد، افزود: همدان به عنوان استان معین وظیفه جابجابی زائران پنج استان مازندران، گیلان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و قم را به عهده دارد.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان با تاکید براینکه پایانه انقلاب همدان با توجه به حجم زائران گنجایش پاسخگوی را ندارد، گفت: بر این اساس رینگ بیرونی شهرمریانج به عنوان پایانه موقت انتخاب شده است.
پناهنده با بیان اینکه برخی با خودرو شخصی به همدان می‌آیند و پس از آن با اتوبوس به مرز سفر می‌کنند ودر محدوده شهری همدان مشکل پارکینگ خودرو داریم و راهور قرار است مکانی را برای پارک خودروهای شخصی زائران اربعین حسینی در نظر بگیرد، ادامه داد: در کشور 12 هزار دستگاه اتوبوس وجود دارد که 8 هزار دستگاه به جابجایی زوار اختصاص یافته که روزانه باید 150 دستگاه به مرز مهران و 30 دستگاه به مرز خسروی اتوبوس اعزام شود.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان با اشاره به اینکه پیش بینی می شود یک میلیون زائر از طریق همدان و با استفاده از اتوبوس به مرز ایران و عراق منتقل شوند،گفت: پیش بینی می شود روزانه بین 50 هزار تا 60 هزار زائر از طریق این پایانه موقت جابجا شوند.
معاون اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در ادامه با بیان اینکه همکاران پنج استانی که قرار است ازهمدان خدمات بگیرند در این ایام در کنار ما خواهند بود و سکوبندی می‌شود تا هر مسافر از محل انتقال به شهر خود مطلع شود، گفت: در ایام اربعین پیش‌فروش حضوری و اینترنتی بلیت اتوبوس ممنوع است و کارگروه بازدید از مجتمع‌های رفاهی نیز صورت گرفته است.
صفرصادقی راد با بیان اینکه جاده ورودی مریانج برای پایانه همدان آماده‌سازی شده که با توجه به اینکه تاسیسات مریانج کافی نبود، قرار است زیرسازی شود، افزود: صد درصد اتوبوس های همدان در اختیار انتقال زائران است وامیدواریم زائران اربعین بدون هیچ مشکلی به زیارت کربلا مشرف شده و بازگردند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید