کد خبر:1175
پ

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین گفت: امسال 450 هکتار اراضی شهرستان فامنین زیر کشت چغندرقند رفته است که 70 هکتار از این سطح مربوط به مزرعه کارخانه قند و 3 هکتار مربوط به کشت چغندرقند نشائی از نوع ریشه لخت بوده است با توجه به مشکل کم آبی در شهرستان فامنین توسعه کشتهای نشائی یکی از اولویتهای جهاد کشاورزی است و براین اساس کشت چغندرقند با این روش در سه سال گذشته به صورت جدی در شهرستان فامنین اجرا شده است.

به گزارش روزانه نیوز جعفرکاویانی دلشاد افزود: شهرستان فامنین با میانگین بلندمدت بارش 259 میلیمتر از شهرستان هایی است که از حیث منابع آبی وضعیت مناسبی ندارد و به همین دلیل همچنان هدف ما کاهش سطح زیر کشت محصولات پرآب بر و افزایش بهره وری آب در این محصول با استفاده از توسعه روشهای نوین کشت نظیر کشت نشائی و استفاده از سیستم آبیاری قطره ای خواهد بود.

وی اضافه کرد:امسال متوسط عملکرد چغندرقند 45 تن در هکتار پیش بینی می گردد. قیمت خرید هرتن محصول با عیار 16 طبق قیمت اعلام شده 000/350/4 ریال ریال می باشد که 615000 ریال از آن مربوط به کمک هزینه برداشت و هزینه حمل می باشد.

قابل ذکر است تولید محصول چغندرقند در سال 97 حدود 27000تن با متوسط عیار 7/16 بود که شاهد کاهش عیار نسبت به سالهای اخیر به دلیل شرایط آب و هوایی در سال 97 بودیم با این وجود این عیار بالاترین عیار قند نسبت به سایرین شهرستانهای استان همدان بوده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید