کد خبر:797
پ

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد برای کاهش تحریم ها ایران باید وارد توافق جدیدی با ایالات متحده شود و دست از غنی سازی اورانیوم بکشد.

به گزارش اسپوتنیک، در روز چهارشنبه ۱۲ سپتامبر در یک نشست خبری با خبرنگاران در کاخ سفید، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد: ایران باید از تمایل خود برای غنی سازی اورانیوم صرف نظر کند؛ ما نمی توانیم اجازه دهیم تا ایران سلاح هسته ای داشته باشد و آنها هرگز سلاح هسته ای نخواهند داشت، اگر آنها درباره غنی سازی اورانیوم فکر می کنند، می توانند آن را فراموش کنند.

رهبر آمریكا گفت: شما می توانید این موضوع را به گوش ایران برسانید: غنی سازی اورانیوم برای آنها بسیار خطرناک خواهد بود، خیلی خیلی خطرناک!

در عین حال، ترامپ پاسخی مشخص و واضح به این پرسش که آیا می توان تحریم های آمریکا علیه تهران را برای سازماندهی یک نشست خصوصی با رهبر جمهوری اسلامی کاهش داد؟ رئیس جمهور آمریکا دو بار گفت: بگذارید ببینیم چه اتفاقی می افتد.

ترامپ اشاره کرد: من فکر می کنم ایران مانند کره شمالی پتانسیل دارد، ما با این دو کشور در سطح بسیار بالایی کار می کنیم. من معتقدم كه ایران پتانسیل عظیمی برای توسعه اقتصادی دارد.

وی همچنین این مسئله را روشن كرد كه لزوماً نمی خواهد با حسن روحانی رئیس جمهور ایران در حاشیه ۷۴ اُمین جلسه مجمع عمومی سازمان ملل که در نیویورک برگزار می شود دیدار و مذاکره کند.

خبرنگار از ترامپ پرسید: آیا قصد دارید جلسه‌ای با رئیس جمهور ایران روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل ترتیب دهید؟ رهبر کاخ سفید در پاسخ گفت: من چیزی در نظر نمی گیرم.

در همین حال، دونالد ترامپ چندین بار آمادگی خود را برای دیدار با حسن روحانی در نیویورک اعلام کرده بود.

مقامات دولت آمریكا خاطر نشان کردند که ترامپ هیچ پیش شرطی برای مذاكره تعیین نمی كند.

علاوه بر این، ترامپ بار دیگر اظهار داشت كه ایالات متحده به دنبال تغییر رژیم در تهران نیست؛ رئیس جمهور آمریکا تأکید کرد: ما در تلاش برای تغییر رژیم نیستیم. امیدواریم که بتوانیم به توافق برسیم، اما اگر نتوانیم توافق کنیم هم طبیعی است.

در عین حال، وی ابراز اطمینان کرد که تهران ناچار است برای غلبه بر بحران پیرامون توسعه برنامه هسته ای خود به دلیل مشکلات اقتصادی جدی ناشی از تحریم های ایالات متحده توافق نامه جدیدی با ایالات متحده امضا کند.

ترامپ گفت ، من معتقدم که آنها باید معامله کنند، آنها قبلاً هرگز در چنین موقعیتی نبوده اند؛ به گفته وی ایران در حال حاضر با مشکلات مالی عظیم روبرو است و تحریم ها سخت تر می شوند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید