کد خبر:2123
پ

به گرارش روزانه نیوز به نقل از شاتا، محمدرضا کلامی با تاکید بر اینکه برنامه فروش فوق العاده در اکثر استان‌ها مصوب شده است، تاکید کرد: عرضه کالاها با تخفیف مناسب در این نمایشگاه‌ها و برنامه‌های فروش فوق العاده صورت می گیرد و برآوردها حکایت از ان دارد که تا کنون برنامه ویژه برگزاری ۳۷ نمایشگاه در سراسر کشور تدوین شده است . وی درباره محل برگزاری نمایشگاه‌های تهران نیز گفت: نمایشگاه‌های تهران در مکان‌های حکیمیه، بوستان ارم، فرهنگسرای خاوران، بوستان ولایت، مصلای تهران، شهر آفتاب و بوستان گفتگو برگزار خواهد شد.

کلامی افزود: به منظور استمرار آرامش و ثبات نسبی بازار و جلوگیری از سوء استفاده برخی فعالین و واسطه‌ها و افزایش تقاضا در ایام پایانی سال و تامین مکفی مایحتاج عمومی ، دستور العمل تشدید بازرسی و نظارت ویژه ایام پایانی سال به تمامی اتاق‌های اصناف سراسر کشور ابلاغ گردیده است.

وی درباره زمان برگزاری این نمایشگاه‌ها توضیح داد: تاریخ برگزاری نمایشگاهها بسته به استان از ۱۰ لغایت ۲۵ اسفند ماه متفاوت خواهد بود و در تهران از نیمه اسفندماه آغاز خواهد شد.

هدف از برگزاری نمایشگاهها حمایت از تولید کننده و مصرف کننده است

سخنگوی ستاد تنظیم بازار با تاکید بر اینکه نمایشگاهها با هدف حمایت از تولید کننده و مصرف کننده برگزار می‌شود،گفت: عرضه کالاهای خارجی در نمایشگاهها ممنوع است و در صورت عرضه کالای خارجی، برخورد قانونی از سوی مراجع نظارتی صورت گرفته و غرفه عرضه کننده با هماهنگی سازمان‌های تعزیرات حکومتی و حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان جمع آوری خواهد شد.

وی به الزام سازمان های صنعت، معدن و تجارت استانها به تامین مکفی و حداکثری کالاهای اساسی در نمایشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: غرفه ویژه بازرسی اصناف در تمامی نمایشگاه‌ها پیش بینی شده و نمونه کالاهای قیمت‌گذاری شده به صورت پلمپ در معرض دید مردم و خریداران در در غرفه بازرسی قرار می گیرد تا به عنوان مبنای قیمت کالا باشد.

به گفته وی هماهنگی های لازم با نیروی انتظامی ، اورژانس و … صورت گرفته تا هزینه های مرتبط با ایمنی بهداشت ، سلامت و حتی رفاهی ( پارکینگ و …) حداقل از سال قبل پایین‌تر باشد.

وی گفت: ستاد تنظیم بازار در تازه ترین نشست خود بر عدم کاهش تعداد غرف در نمایشگاهها نسبت به سال گذشته و بلامانع بودن افزایش تعداد غرفه‌ها تاکید کرده است و با هدف رفاه حال مردم اجاره غرف درنمایشگاه‌ها نسبت به سال گذشته افزایش نخواهد یافت.

کلامی افزود: در خصوص توزیع میوه و تره‌بار در ایام پایانی سال با هدف ارتقاء سطح سلامت شهروندان از طریق عرضه محصولات تازه،با کیفیت، قیمت مناسب و کنترلهای بهداشتی تمهیداتی صورت گرفته است .

سخنگوی تنظیم بازار اعلام کرد که جهت رفاه حال شهروندان ساعت کار مراکز عرضه در ایام پایانی سال افزایش خواهد یافت و میوه تنظیم بازار (سیب و پرتقال )ایام پایانی سال تامین وآماده توزیع است./ خبر آنلاین

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید