کد خبر:1244
پ

نمایش “دنیای رنگی رنگی” به نویسندگی و کارگردانی سمیه منجم از لاهیجان در بخش مسابقه (تئاتر خردسال) بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان به روی صحنه می رود.

به گزارش روزانه نیوز سمیه منجم با بیان اینکه داستان تئاتر “دنیای رنگی رنگی” متناسب با شعار جشنواره، یعنی “کودک، طبیعت، تئاتر”  است، افزود: این تئاتر درباره آشنایی خردسالان با فصل های مختلف و رنگ های خاص هر فصل است.

منجم با بیان اینکه متاسفانه شناخت رنگ ها برای کودکان کم اهمیت پنداشته می‌شود، گفت: کودکان باید بدانند که رنگ ها فقط قرمز و زرد و آبی نیست و ما می توانیم در تئاتر، کودکان را با رنگ های مختلف آشنا کنیم.

وی با بیان اینکه کار برای خردسال بسیار سخت تر از کار برای بزرگسال است، افزود: خردسالان اگر کار را نفهمند یا آن را دوست نداشته باشند سریع واکنش نشان می دهند و مثل بزرگسالان درگیر تعارف نمی شوند.

منجم در ادامه با اینکه تئاتر خردسال علاوه بر پرتخیل بودن، باید نکته سنج نیز باشد، افزود: خردسالان می بینند، در ذهنشان حک می کنند و برای همین باید راه رفتن، حرف زدن و تمام جزئیات با دقت انجام شود زیرا کوچکترین اتفاقی موجب سوء برداشت و واکنش عکس شده و در پایان نتیجه ای حاصل نمی شود.

وی درباره تحقق شعار جشنواره در تئاتر کودک و نوجوان نیز گفت: متاسفانه در حال حاضر کودکان در آپارتمان ها محدود شده اند و حتی مهد کودک ها نیز یا بدون حیاط و یا دارای حیاط های بسیار کوچک هستند که باعث عدم شناخت درست آن ها از طبیعت می شود. تئاتر می تواند باعث آشنایی کودکان با طبیعت شود و حتی می شود کاری کرد تا کودکان در طبیعت و در کنار درختان و هوای آزاد تئاتر ببینند.

منجم با بیان اینکه تئاتر “دنیای رنگی رنگی” با عروسک و چمدان اجرا می شود، ادامه داد: موسیقی در این تئاتر به صورت انتخابی است که متناسب با هر فصل و رنگ های آن انتخاب شده است.

تئاتر “دنیای رنگی رنگی”  با بازیگری و عروسک گردانی امیر تنها اجرا می شود و انتخاب موسیقی نیز توسط محمد نیازی انجام شده است. طراحی عروسک و دکور نیز توسط امیر تنها و سمیه منجم صورت گرفته است.

بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با دبیری مجید قناد با شعار «کودک، طبیعت، تئاتر» از 16 تا 21 آبان ماه 1398 برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید