کد خبر:885
پ

رئیس اداره بحران، بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان از اعزام دو تانکرآبرسانی سیار، دو تانکر 5 هزار لیتری ثابت آبرسانی به مرز مهران و 8 تانکر آبرسانی سیار به موکب های برپا شده در سطح استان در راستای خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش “روزانه نیوز” به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان؛ محمد جواد ملکی ضمن اشاره به مجموعه اقدامات برنامه ریزی شده درراستای خدمت رسانی به زائرین سید الشهدا درآستانه اربعین حسینی؛عنوان کرد: برمبنای برنامه ریزی های انجام شده؛ شرکت های زیرمجموعه صنعت آب و برق استان مکلف به آماده سازی 20 هزار بطری آب آشامیدنی شده اند که در این راستا دستگاههای بسته بندی در شرکت آب و فاضلاب روستایی آماده به کار می باشند.

وی همچنین از اعزام و خدمت رسانی 8 تانکر آبرسانی سیار به موکب های برپا شده در داخل استان خبر داد.

ملکی در بخش دیگری از سخنانش ضمن اشاره به مجموعه اقدامات انجام شده در حوزه مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان در شش ماهه ابتدایی سال جاری؛گفت: در همین راستا؛ مانور آموزشی تمرینی منطقه مرکزی شمال مدیریت بحران و پدافند غیر عامل وزارت نیرو به میزبانی صنعت آب و برق استان، در محل نیروگاه شهید مفتح طی روزهای دوازدهم و سیزدهم شهریور ماه برگزار شد.

وی توضیح داد:در این مانور تهدیدات غالب منطقه شناسایی و بر اساس آن سناریو نویسی و یک مانور دور میزی نیز اجرا شد.

وی همچنین عنوان کرد: در حاشیه این مانور؛ نمایشگاه توانمندی های مدیریت بحران و پدافند غیر عامل صنعت آب برق برگزار شد که شرکت آب و فاضلاب روستایی با نمایش دستگاه بسته بندی آب،تانکرهای سیار، خودرو مدیریت بحران، دیزل ژنراتورها و اکیپهای واکنش سریع در این نمایشگاه حضور داشت.

مهندس ملکی همچنین از برگزاری دو دوره” برنامه ریزی و اقدام در بحران” به مدت 4 ساعت و “اصول و مبانی اطلاع رسانی” به مدت 6 ساعت در بازه زمانی یاد شده خبر داد.

وی در ادامه ضمن اشاره به مجموعه اقدامات شرکت آب و فاضلاب روستایی در راستای کمک رسانی به سیل زدگان شهرستان چگینی استان لرستان؛گفت: در همین راستا آبفار استان همدان؛در بیست و یکم فروردین ماه سال جاری با اعزام اکیپی از عوامل رسیدگی و رفع حوادث تاسیسات آبرسانی، کنترل کیفیت آب و راه اندازی دستگاههای گندزدا، تجهیزات فنی و فردی، قطعات یدکی و پودر پرکلرین به شهرستان چگینی استان لرستان اقدام به امدادرسانی در حوزه آب شرب نمود.

وی افزود: همچنین به منظور امدادرسانی به منطقه مذکور؛ رفع مشکل مجتمع آبرسانی “سرزمان” شهرستان چگینی با 700 خانوار، تعمیر و راه اندازی دستگاه کلریناتور گازی، رفع مشکل مجتمع آبرسانی “پانسار” شهرستان چگینی با 460 خانوار، حمل دستگاه کلریناتورمایعی یک هزار لیتری از انبار شهرستان به محل مجتمع آبرسانی ونصب انشعاب برداشت آب و راه اندازی دستگاه کلریناتور مایعی یک هزار لیتری و آموزش لازم به اپراتورهای دستگاه نیزعملیاتی شد.

رئیس اداره بحران، بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان در ادامه با اشاره به مجموعه اقدامات انجام شده در راستای رفع مشکل کلرزنی مجتمع آبرسانی حیات الغیب بخش ویسیان شهرستان چگینی نیز توضیح داد: به منظور رفع آسیب دیدگی های موجود؛ نصب لوله تزریق گاز کلر به خط انتقال به علت انسداد لوله، تعمیر و راه اندازی دستگاه کلریناتور گازی مجتمع و آموزش به اپراتور و پیمانکار مجتمع آبرسانی انجام شد.

وی همچنین به دیگراقدامات انجام شده در راستای خدمت رسانی به سیل زدگان شهرستان چگینی اشاره نمود و عنوان کرد: لایرروبی و تخلیه اتاقک کلرزنی و موتورخانه در روستای خاطره، رفع انسداد لوله تزریق گاز کلر به خط انتقال به علت انسداد لوله، تعمیر و راه اندازی دستگاه کلریناتور گازی مجتمع از دیگر اقدامات انجام شده به منظور امدارسانی بود.

ملکی؛ ازدیگراقدامات انجام شده؛ به تعمیر و بازسازی ده دستگاه کلریناتور گازی از کار افتاده و خارج از مدار موجود در انبارها به منظور استفاده در مواقع اظطراری و تهیه قطعات کامل کلریناتور،تحویل 200 کیلوگرم پرکلرین و آموزش تخصصی و عملی تعمیر و نگهداری و راه اندازی دستگاههای کلریناتور گازی و مایعی به پیمانکاران و نیروهای کنترل کیفی شهرستان چگینی اشاره کرد.

وی در نهایت اعلام کرد: اکیپ شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان در مدت ماموریت؛ مشکل آبرسانی و کنترل کیفیت و بهداشت 45 روستای شهرستان چگینی استان لرستان را رفع نمود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید