کد خبر:1563
پ

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان اعلام کرد: هفته گذشته  اعضای کمیته گردشگری مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان به دعوت مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه به‌منظور تبادل و انتقال تجارب همدان ۲۰۱۸ به رویداد کرمانشاه ۲۰۲۰، راهی این استان شدند.

به گزارش روزانه نیوز حسین قراباغی در نشست هم‌اندیشی مسئولان میراث فرهنگی استان‌های کرمانشاه و همدان به منظور هم‌فکری برای برگزاری اجلاس جهانی طبیعت‌گردی روستایی ٢٠٢٠ در کرمانشاه؛ گفت: حضور کمیته گردشگری مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورا به‌منظور ارائه تجارب کارشناسان گردشگری و مشاوره لازم برای کمک به تسهیل در روند میزبانی کرمانشاه از رویداد بین‌المللی اکوتورسیم و گردشگری روستایی سازمان جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۰ مورد تأکید است.

وی افزود: شناسایی ۱۰ استان در غرب کشور به عنوان مقاصد جدید گردشگری برای شهرهای همدان و کرمانشاه، یک فرصت طلایی است.

 قادری: رویداد ۲۰۲۰، وحدت استان‌های غرب کشور را رقم می‌زند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کرمانشاه هم در این نشست، گفت: کرمانشاه سال آینده میزبان اجلاس جهانی طبیعت‌گردی روستایی در سال ۲۰۲۰ در ایران خواهد بود که اتفاق متمایزی در وحدت استان‌های غرب کشور، رقم خواهد زد.

امید قادری افزود: با تصمیم وزارت  میراث‌فرهنگی و پس از بررسی‌های مکرر از بین ۱۶ استان -که درخواست میزبانی این اجلاس را داده بودند-، کرمانشاه به‌عنوان میزبانی این اجلاس انتخاب شد.

وی معتقد است: با توجه به اینکه همدان در سال ۲۰۱۸ میزبان اجلاس جهانی گردشگری بود، قصد داریم از تجربیات استان همدان در زمینه برگزاری این نشست بین‎‌المللی، بهره‌مند شویم.

قادری اظهار کرد: این رویداد می‌تواند گام موثری در راستای معرفی جاذبه‌های گردشگری استان‌های همدان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و کردستان باشد.

 خاکسار: معرفی ناشناخته‌های همدان و کرمانشاه به جهانیان

علی خاکسار، معاون میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان و عضو کمیته گردشگری شورا هم گفت: با توجه به اینکه مسیر گردشگری غرب از همدان آغاز می‌شود، می‌توانیم جاذبه‌های کمتر شناخته شده‌ غرب کشور از جمله همدان و کرمانشاه را به عنوان دو استان تاریخی، به جهانیان بشناسانیم.

 ملکی: همدان؛ الگویی برای برگزاری رویداد‌ها

معاون گردشگری شرکت سیاحتی علی‌صدر و رئیس کمیته گردشگری شورای شهر  در ادامه با بیان اینکه برگزاری رویدادهای بین‌المللی، منافع بی‌شماری برای کشور به همراه داشته است که از جمله آن می‌توان به رویداد گردشگری کرمانشاه در سال 2020، اشاره کرد.

مسعود ملکی اظهار کرد: خوشبختانه همدان در ردیف استان‌های صاحب تجربه در میزبانی از رویدادهای جهانی قرار گرفت که فقط در یک مورد آن می‌توان به جایگاه گردشگری همدان اشاره کرد، پس ‌از این رویداد‌ها ارتقا یافت و در شهرها و استان‌هایی قرار گرفت که توانایی برگزاری رویدادهای بین‌المللی را دارد.

وی با بیان اینکه نتیجه شکسته شدن سد برگزاری رویدادهای بین‌المللی در همدان با برگزاری رویدادهای 2018 در سال گذشته، اجلاس راه ابریشم امسال بود و هم‌اکنون رویداد گردشگری کرمانشاه 2020، گفت: هنوز هم طی مراوداتی که با دیگر شهرها و استان‌ها داریم، شنیده‌ها حاکی از آن است که همچنان از همدان به‌عنوان الگو در حوزه برگزاری رویداد‌ها یاد می‌کنند؛ به‌طوری‌که کارشناسان متعدد همدانی‌ها را در برگزاری رویدادهای 2018 موفق‌تر از دیگر استان‌ها قلمداد می‌کنند که بر این اساس، قرار است برای ارائه مشاوره به استان کرمانشاه، تجارب میزبانی را انتقال دهیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید