کد خبر:1406
پ

رئیس کمیسیون برنامه، ‌بودجه و مالی شورای شهر همدان با توجه به گستردگی وظایف شهرداری‌ها و احصای هزار وظیفه در این نهاد مردمی، تأکید کرد: افزایش رضایتمندی شهروندان یکی از کلیدی‎ترین مباحث است که این مهم، توجه جدی دولت و مجلس را به شهرداری‌ها می‌طلبد.

به گزارش روزانه نیوز اکبر کاوسی‌امید در کمیسیون برنامه‌، بودجه و مالی شورا، گفت: برخی از وظایف شهرداری از جمله نگهداری شهر، جمع‌آوری زباله‌ها و… بر اساس نیازهای جامعه شهری، ضروری تعریف می‌شوند و ارائه خدمات در این حوزه‌ها، هیچ‌وقت تعطیل نخواهد شد.


به گفته وی، تامین منابع مالی به‌منظور انجام به‌موقع و صحیح وظایف اساسی شهرداری‌ها به درآمد پایدار، گره خورده است که این مهم، برنامه پنجم توسعه در قالب ارزش افزوده پشتیبانی ‌می‌کند.


رئیس کمیسیون برنامه، ‌بودجه و مالی شورای شهر همدان افزود: اقدام همگام مجلس و دولت به‌منظور اصلاحیه جدید لایحه مالیات بر ارزش افزوده که به برخی از درآمدهای شهرداری ضربه می‌زند، مشکل‌ساز خواهد بود؛ از این رو پیشنهاد می‌شود این منابع مالی از طریق افرادی که مالیات پرداخت نمی کنند، جایگزین شود، نه اینکه درآمد پایدار شهرداری‌ها حذف شوند.


کاوسی‌امید در پایان ضمن قدردانی از حضور گسترده و پرشورتر اقشار مختلف مردم و به‌ویژه دانش‌آموزان همدانی در راهپیمایی یوم‌ا… ۱۳ آبان نسبت به سال‌های گذشته که قطعاً نقطه دلگرمی برای جبهه مقاومت اسلامی بود؛ گفت: در عصر حاضر نقش‌آفرینی دانش‌آموزان همدانی در 13 آبان‌ماه 1398همانند دوران با شکوه سال 1357 در عرصه مقابله در برابر آمریکا ستودنی بود.


ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید