کد خبر:39528
پ
به گزارش روزانه نیوز، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث معدن کاملاً مخالف هستم که سنگ از همدان به استان دیگری برود و فرآوری شود، این ضرر به استان است.
حمیدرضا
حاجی‌بابایی شنبه ۱۴ آبان‌ماه در دیدار فعالان اقتصادی استان همدان با وزیر صنعت، معدن و تجارت که در استانداری همدان در حال برگزاری است، اظهار کرد: وظیفه ماست که تمام قد به سربازان اقتصادی تعظیم و تکریم کنیم و حرف‌هایشان را بشنویم.
نماینده مردم همدان در خانه ملت با بیان اینکه همدان ظرفیت زیادی در بخش‌های مختلف دارد، تصریح کرد: بازاریان همدان ظرفیت ساختن یک ایران را دارند.وی درباره گلایه صنعتگران درباره مالیات های سنگین مطرح کرد: استان همدان در مالیات کف بوده اما مالیات طی سال‌های گذشته بی رویه افزایش پیدا کرده و علت این است که همدان ۲۰ درصد بیشتر از مبلغ مصوب مالیات دریافت می کند.
نماینده مردم همدان در مجلس اذعان کرد: سال گذشته ۱۶۶۰ میلیارد تومان مالیات در همدان وصول شد و به همین علت امسال دریافت دو میلیارد و ۷۰۰ تومان مالیات مصوب شده است.وی با تأکید بر اینکه همدان استان ماست و باید کار کنیم، گفت: در استان باید کار کارستان کنیم اما در بحث معدن کاملاً مخالف هستم که سنگ از همدان به استان دیگری برود و فرآوری شود، این ضرر به استان است.
حاجی بابایی در پایان با بیان اینکه حتماً در کنار فعالان معدنی استان هستیم، تأکید کرد: ما به دنبال ارزش افزوده هستیم و سرمایه باید به همدان بیاید.به گزارش ایسنا، ۳۱۰ معدن با پروانه بهره‌برداری دارای زمان شامل ۲۰۰ معدن دارای فعالیت معدنی و ۱۱۰ معدن غیرفعال در استان همدان وجود دارد. از ۳۲ نوع ماده معدنی موجود در استان ۲۹ ماده معدنی استخراج می‌شود که بیشتر معادن شامل معادن سنگ آهن، دولومیت، سیلیس و سنگ‌های تزئینی و آهکی است.
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید