کد خبر:976
پ

معاون خدمات شهری شهرداری همدان،  با اشاره به این که برخی از شهرداری های کلان شهرهای کشور در حرکتی دور از اخلاق و عرف اقدام به حذف نام شهدا از خیابان‌ها و معابر شهری به بهانه‌های واهی کرده اند، گفت: شهرداری همدان در اقدامی قابل تقدیر معابر و کوچه‌های شهر را با تصاویر شهدا و وصیت نامه‌های این قهرمانان همیشگی زینت داده است و اقدامات گسترده ای در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت طی سالیان متمادی انجام داده است.

به گزارش روانه نیوز علی ضمیر افزود: این در حالیست که متاسفانه برخی کانال ها و صفحات مجازی با انتشار عکس تابلوی برخی از کوچه ها و محلات قدیمی همدان همچون قاشقتراشان ، قاضیان، كوجه سجادي و … اقدام به تشویش اذهان عمومی نموده اند.

وی ادامه داد: ذکر این نکته ضروریست که تابلوهای کلیه کوچه ها همچنین کوچه های مذکور قبل از ساخت حتما از بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان همدان به جهت اینکه کوچه به نام شهید است یا خیر استعلامات لازم صورت میگیرد.

علی ضمیر افزود: لازم به ذکر است کمیسیون نامگذاری اماکن و معابر شهرداری همدان طی سالیان گذشته به صورت مستمر با اولویت قرار دادن نام گرانقدر شهدای همدان، اقدام به نامگذاری معابر، میادین و پل های عابر پیاده و تقاطع های غیر همسطح شهر همدان نموده است.

وی از دیگر اقدامات شهرداری همدان در حوزه ایثار و شهادت در سالیان متمادی به نقاشی های دیواری تصاویرشهدا (در قالب فراخوان ها و …) ، نصب تمثال شهدا بر ورودی کوچه ها، خیابان ها، بلوار های اصلی شهر اشاره نمود.

علی ضمیر تصریح کرد: در شهر دارالمجاهدین همدان نه مردم نه مسئولان اجازه حذف بلکه کمرنگ شدن نام و یاد شهدا را نخواهند دادچراکه به طور قطع ایثارگری‌ها و فداکاری شهیدان نگهدارنده انقلاب اسلامی و آرمانهای دفاع مقدس است و مزین کردن معابر به نام این عزیزان کمترین اقدام مدیریت شهری برای اعتلای نام شهیدان است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید