کد خبر:1324
پ

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان گفت: شرایط ایجاد مناطق گردشگری در تاسیسات آبی استان بزودی از طریق فراخوان اعلام خواهد شد .

به گزارش روزانه نیوز منصور ستوده در جلسه گردشگری که با حضور مهندس مالمیر مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان و نمایندگانی از شهرداری همدان برگزارشد، گفت: به منظور تسهیل وتوسعه سرمایه گذاری در بخش گردشگری در منابع و تاسیسات آبی و پیرامون آنها تفاهمنامه‌ای بین وزارت نیرو و وزارت تازه تاسیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خرداد ماه سالجاری به امضا رسید که براساس آن اجازه داده شده گردشگران با رعایت کامل قوانین و مقررات زیست محیطی در تاسیسات و منابع آبی کشورمان به گردشگری بپردازند.


وی خاطر نشان کرد: هدف شرکت آب منطقه ای تثبیت جایگاه آب در توسعه گردشگری با رویکرد تنوع بخشی به بهره برداری ازمنابع آب و شناسایی و معرفی ظرفیت های گردشگری و تفریحی در منابع وتاسیسات آبی و پیرامون آنها و همچنین تشویق و ترغیب سرمایه گذاران بخش غیردولتی در زمینه گردشگری در منابع و تاسیسات آبی و افزایش رقابت پذیری در صنعت گردشگری آبی و شفاف سازی مسئولیت ها و نحوه صدور مجوز برای فعالیت های گردشگری است.


ستوده اظهار داشت: سرمایه گذاران متقاضی شرکت در این طرح حتما قبل از هر اقدامی مطالعات دقیقی از شرایط منطقه بخصوص مصرف آب شرب و کاشت گونه های کم آب بر را انجام دهند.


مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان افزود: در خصوص حریم ها نیز حتما از شرکت آب منطقه ای و اداره منابع طبیعی استان استعلام کنند که در آینده با مشکل مواجه نشوند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید