کد خبر:982
پ

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان از مطالبات 7 میلیارد ریالی آب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان از مشترکین روستایی خبرداد.

به گزارش روزانه نیوزکمال حسنی با اشاره به وجود 124 روستا دربخش قهاوند و مرکزی؛گفت: درحال حاضر چیزی در حدود 85 هزار نفر در حوزه شهرستان همدان از خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی بهره مندهستند و 21 هزار مشترک؛خدمات امورمشترکین آب و فاضلاب روستایی شهرستان را دریافت می کنند.

وی  با بیان اینکه بر اساس تصمیمات اتخاذ شده؛ سه روستای قاسم آباد، حسن آباد و علی آباد به زودی  به شهر الحاق می شوند؛ عنوان کرد: همزمان با الحاق سه روستای مذکور به شهر؛مشترکین از خدمات  آبفا برخوردا خواهند شد.

حسنی درادامه ضمن اشاره به مجموعه خدمات ارائه شده در نیمه نخست سال جاری؛اظهارداشت: امورآب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان در راستای خدمت رسانی هرچه بیشتر وبهتر به مشترکین؛ در بازه زمانی مذکور اقدام به رفع 600 مورد نشتی نمود.

وی با بیان اینکه بخشی از خدمت رسانی شرکت آب و فاضلاب روستایی به ایجاد شبکه های جمع آوری فاضلاب بر می گردد؛ اظهارداشت: درهمین راستا در شش ماهه ابتدایی سال جاری؛ایجاد  600 مترشبکه جمع آوری فاضلاب در روستاهای شورین،یکانه و سرخ آباد عملیاتی شد.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان همچنین از اصلاح و بازسازی 4 کیلومتر شبکه فرسوده آبرسانی در روستاهایی نظیر روستاهای خیرآباد، راهجرد و شورین در نیمه نخست سال جاری  خبرداد.

وی در بخش دیگری ازسخنانش با اشاره به نصب شیرهای فشار شکن در راستای کنترل هدررفت آب  در روستاهای سنگستان، آبشینه، شورین، تفریجان و ابرو بیان کرد: همچنین در راستای خدمت رسانی به مشترکین؛ خدمات چاپ در محل نیز به روستاییان عزیز ارائه می شود که در این نوع از خدمت رسانی؛همکاران ما پس از قرائت کنتور، قبوض چاپ شده را در همان محل تحویل مشترک می دهند که این اقدام؛ مدیرت انرژی و زمان مشترکین را به همراه دارد.

وی همچنین با بیان اینکه کنترل کیفی آب شرب در روستا نیز از جمله وظایف تعریف شده برای شرکت آب و فاضلاب روستایی است؛ خاطرنشان کرد: برهمین اساس؛ امور آب و فاضلاب روستایی  شهرستان همدان، ضمن آزمایش نمونه های جمع آوری شده و بررسی آنها در آزمایشگاههای کنترل کیفیت؛ با بهره گیری از دستگاههای کلرزنی گازی و مایعی نیزکیفیت آب شرب مصرفی را در روستاها نیز مورد ارزیابی قرار می دهد.

حسنی افزود: بر مبنای کنترل کیفی آب در روستاهای تحت پوشش؛ درسه ماهه ابتدایی سال جاری درصد مطلوبیت آب به 97 درصد رسید.

وی با بیان اینکه خوشبختانه هیچ یک از روستاهای تحت پوشش  در بحث کنترل و نظارت در سلامت و کیفیت آب هیچگونه مشکلی ندارند گفت: علیرغم پیگیری های مکرر به منظور تحت پوشش آوردن تمامی روستاها؛ هنوز هم 10روستا به صورت خودگردان اداره میشوند و این موضوع موجب شده تا در بحث مدیریت کیفیت آب در این نقاط نگرانی هایی داشته باشیم.

وی افزود: علی رغم تحت پوشش نبودن؛ شرکت آب و فاضلاب روستایی استان آمادگی دارد کلر رایگان در اختیار دهیاران و اعضاء شوراهای روستایی قرار دهد و البته همکاران ما در زمینه آموزش کلرزنی نیز آماده اعزام می باشند.

کمال حسنی در ادامه سخنانش ضمن اشاره به مجموعه پروژه های اجرا شده و در دست اقدام در سطح روستاهای شهرستان همدان نیز عنوان کرد: با توجه به کمبود آب شرب در برخی روستاها؛ چاههای کشاورزی اجاره و تامین آب صورت پذیرفت.

وی بیان کرد: همچنین در شش ماهه سال جاری امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان موفق شد در روستای قرخلر که با مشکل شدید کمبود آب مواجه بود با حفر یک حلقه چاه مکانیکی به عمق 120 متر، اجرای خط انتقال به طول یک کیلومترو اجرای خط برق به طول 700 متر مشکل آب شرب این روستا را مرتفع نماید.

وی یادآور شد: همچنین در روستای حیران از توابع بخش مرکزی نیزکه با مشکل شدید کمبود آب شرب مواجه بودند با حفر یک حلقه چاه دستی مشکل این روستا را نیز رفع کند.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان در ادامه  از تعویض 3 کیلومتر شبکه فرسوده آبرسانی در روستای تفریجان در شش ماهه سال جاری خبر داد و گفت: در فاز دوم نیز تعویض 3 کیلومتر دیگر در دستور کار است.

وی همچنین با بیان اینکه رفع مشکل کمبود آب شرب در روستای ورکانه نیز در دستور کار است؛ عنوان کرد: در همین راستا 5 کیلومتر لوله سایز 160 خریداری شده که طی هفته های آتی عملیات اجرایی این پروژه نیز آغاز خواهد شد.

حسنی همچنین درخصوص پروژه ایجاد شبکه جمع آوری فاضلاب در محور گردشگری امام زاده محسن نیز توضیح داد:با توجه به اینکه چهارروستای بخش مرکزی؛ شامل روستاهای توییجین، مویجین، سولان و محور امام زداه محسن به عنوان روستاهای گردشگری محسوب میشوند امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان در حال  اجرای پروژه جمع آوری پساب فاضلاب این روستاها می باشد که البته این پروژه در فازهای مختلف  اجرایی خواهد شد.

وی افزود: فاز نخست پروژه  از شهر مریانج تا انتهای روستای سولان هم اکنون در حال اجرااست و مابقی فازها نیز با تزریق اعتبارت اجرایی میشود.

وی با اشاره به اینکه خدمت رسانی به مشترکین با همراهی آنان تسریع می گردد؛ بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر میزان مطالبات امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان از مشترکین روستایی 7 میلیارد ریال است که در صورت پرداخت به موقع آب بها خدمت رسانی نیز بهنگام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید