کد خبر:312
پ

آقای گل هاکی 2019 آسیا گفت: ایران توانست برای هشتمین بار عنوان قهرمانی آسیا را از آن خود کند و اگر شرایط فراهم شود در هاکی روی چمن هم موفق خواهیم بود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ نوید طاهری، آقای گل هاکی 2019 آسیا در گفتگو با خبرنگار برنادرخصوص مسابقات قهرمانی آسیا 2019 بیان کرد: این مسابقات هشتمین دوره بازی‌های جام ملت‌های آسیا بود که به میزبانی تایلند برگزار شد و توانستیم برای هشتمین بار عنوان قهرمانی آسیا را از آن خود کنیم. پنجمین باری بود که در این بازی‌ها حضور داشتم و توانستم عنوان آقای گلی این دوره را به نام خود ثبت کنم.

وی افزود: مشکل اصلی ما در بخش هاکی روی چمن و آیس هاکی (هاکی روی یخ)، سخت افزاری است و چمن استاندارد این رشته در کل کشور نداریم. دلیل این که ما توانستیم در بخش هاکی داخل سالن پیشرفت کنیم، این است که در هر شهری داخل کشور برویم، بالاخره یک سالن ورزشی پیدا می‌شود.

طاهری عنوان کرد: اگر از لحاظ سخت افزاری شرایط برای چمن و یخ آماده شود، می‌توانیم در این بخش‌ها هم نه فقط در آسیا بلکه در جهان هم موفق باشیم. هاکی روی چمن ورزش المپیکی است و در منشور المپیک هم به نام ایران ثبت شده است. آیس هاکی نیز جزو ورزش‌های المپیک زمستانی است. اما متاسفانه هاکی داخل سالن هنوز وارد المپیک نشده است.

آقای گل هاکی 2019 آسیا اظهار داشت: هاکی روی چمن سومین ورزش پرطرفدار است. در تمام دنیا بازیکنان داخل سالن، روی چمن هم کار می‌کند، یعنی تیم ملی مشترک دارند. وقتی ما داخل سالن توانستیم جایگاه سوم جهان را کسب کنیم، مسلما اگر روی چمن کار شود و امکانات تجهیز شود، هم سهمیه المپیک کسب کنیم و هم جزو ابر قدرت‌های جهان شویم.

هاکی‌باز تیم ملی گفت: طبق برنامه‌ای که فدراسیون گذاشته است، تا 2 ماه آینده شروع به فعالیت در بخش هاکی روی چمن خواهیم کرد و برای شروع می‌خواهیم اردوی مشترک با تیم ملی قزاقستان داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید