کد خبر:1344
پ

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان درهمایش تجلیل از یاوران وقف و برگزیدگان مسابقات قرانی در استان همدان که با حضور مسئولان، واقفان خیراندیش و فعالان قرآنی که در مرکز همایش‌های بین‌المللی و قرآنی استان برگزار شد، با بیان اینکه وقف در بسیاری از فعالیتها می توان کارگشا باشد و آنچه که حائز اهمیت است جایگاه و ارزش وقف است، گفت: نهادینه سازی فرهنگ عمومی وقف بسیار مهم است و وقف می تواند بسیار از مشکلات گرههای مختلف جامعه را توسط خیرین مرتفع کند.

 به گزارش روزانه نیوز حجت الاسلام رضا حاجی زین العابدینی با بیان اینکه واقفانی که در استان همدان فعالیت می کنند جایگاه ویژه‌ای در کشور دارند افزود:  سازمان اوقاف و امور خیریه از جمله نهادهایی است که تعطیلی برایش معنایی ندارد چرا که باید در مناسبت‌ها و روزهای مختلف برنامه‌هایی را ویژه مخاطبان خود ارائه دهد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان با بیان اینکه وقف در بسیاری از فعالیتها می توان کارگشا باشد و آنچه که حائز اهمیت است جایگاه و ارزش وقف است، اضافه کرد: سلام و درود خدا بر انبیا و بر ائمه اطهار که این را به بشر آموختند و می دانید بنیان وقف یعنی جاری کردن در آمدها و منافع که این را انبیا به بشر یاد دادند و اولیا در حیاتشان انجام دادند و بسیاری یاد گرفتند.

وی با بیان اینکه وقف در متون دینی ما بسیار جایگاه مهم و اثرگذاری دارد و اوقاف به عنوان متولی این مسئله، مسئولیت و بار امانتی بزرگ و حساس برعهده دارد، خاطر نشان کرد: باید با تمام توان برای ترویج ونهادینه سازی فرهنگ وقف در جامعه تلاش کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان با بیان اینکه جامعه و مردم باید ارزش و اهمیت وقف و اثرات و برکات آن را به خوبی بدانند تا مشارکت کنند و خیرین به سمت وقف هایی که عام المنفعه می باشند هدایت شوند، افزود: برای عمران و آبادانی بقاع متبرکه و موقوفات، آماده مشارکت با بخش خصوصی برای سرمایه گذاری هستیم تا این گونه گامی را در راستای اشتغال و پیشرفت برداشته شود.

حجت الاسلام حاجی زین العابدینی با بیان اینکه وقف می تواند نیازهای آینده استان را در زمینه های مختلف مرتفع کند و باید هر چه که می توانیم در احیای این صدقه جاری در جامعه تلاش کنیم، خاطر نشان کرد: در بخش عمران و آبادانی بقاع متبرکه و موقوفات نیز اعلام می‌کنیم آماده مشارکت با بخش خصوصی برای سرمایه گذاری می باشیم تا این گونه گامی را در راستای اشتغال و پیشرفت برداشته شود.

وی افزود: برگزاری سوگواره یاس نبوی ویژه شهادت حضرت زهرا(س)، بصیرت عاشورایی ویژه ایام محرم و صفر، برگزاری ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان، پرکردن اوقاف فراغت نوجوانان و جوانان با اجرای طرح نشاط معنوی و کمک به دانش آموزان نیازمندان در قالب طرح مهر تحصیلی  از جمله برنامه‌هایی است که اوقاف و امور خیریه در راستای تحقق نیات واقفین خیر اندیش اجرا می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان از توزیع 5 هزار بسته لوازم التحریر به ارزش ریالی یک میلیارد تومان در بین دانش‌آموزان درسال تحصیلی جدید خبر داد، و گفت: در بخش کمک به محرومان سال گذشته سازمان اوقاف آزادی زندانیان نیازمند را در دستور کار خود قرار داد و توانست 380 زندانی را آزاد کند، موضوعی که امسال نیز دنبال می‌شود.

امام جمعه اسدآباد با بیان اینکه وقف در دوران اسلام با درخشندگی امیرالمومنین(ع) آغاز شد و ایشان بودند که با وقف اموال خویش دیگران را به این امر تشویق کردند اظهار داشت: وقف حبس کردن اصل مال و اختصاص دادن منفعت آن برای دیگران به ویژه نیازمندان است.

حجت‌الاسلام سید موسی حسینی‌مجد با اشاره به اینکه سخاوت، نوعدوستی و بخشش در اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد و وقف نوعی سخاوت و احسان است ، افزود: عبادت بسیار است اما ماندگاری آن به اخلاص است؛ وقفی که بااخلاص باشد ارزش دارد.

وی با بیان اینکه در اسلام به دستگیری از نیازمندان و شاد کردن دل مومن بسیار تاکید شده و وقف راهی برای گام نهادن در این جریان است، اضافه کرد: فردی که چیزی را می‌بخشد و وقف می‌کند نباید توقع داشته باشد از او تقدیر کنند بلکه باید برای رضای خود کار انجام دهد که قطعا خداوند نیز او را بی‌نصیب نخواهد گذاشت.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید