کد خبر:1319
پ

یک هنرمند پیشکسوت تئاتر گفت: پرداختن به ادبیات کهن از ضروریات تئاتر کودک و نوجوان است.

به گزارش روزانه نیوزمحمد حسن کوثری با بیان اینکه برگزاری جشنواره ها یک تبادل فرهنگی است، اظهار کرد: برگزاری این رویداد باعث می‌شود هنرمندان با گرایش‌های مختلف با هم آشنا شده و تبادل فکری و فرهنگی داشته باشند.


وی افزود: جشنواره یک گردهمایی هنری است که هنرمندان این عرصه را کنار هم جمع می کند و شرایطی ایجاد می شود که نمایش‌های یکدیگر را ببیند و پیشرفت کنند.


کوثری با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های ما در سینما و تئاتر این است که کودک دست‌کم گرفته نشود، یادآور شد: هنرمندان می‌توانند با کارهای کودک برای کودک، بسیاری از مفاهیم را در قالب تئاتر به مخاطبانی که سرشار از احساسی لطیف هستند، انتقال دهند.


این هنرمند پیشکسوت تأکید کرد: ما باید ببینیم کودکانمان به چه چیزی نیاز و علاقه دارند؛ زیرا کودکان نسل آینده این کشور هستند و باید ساخته و پرداخته شوند.


این هنرمند با تأکید بر اینکه هدف تئاتر نشان دادن لایه‌‌های پنهان جامعه است، خاطرنشان کرد: پرداختن به این لایه‌های پنهان در تئاتر کودک و نوجوان نیز بسیار مورد اهمیت است به طوریکه با انتقال یک تفکر در تئاتر، کودکان به کند و کاو وادار شده و با پرسش از والدین و دیگران به آگاهی خود می‌افزایند.


کوثری اضافه کرد: یکی از نیازهای تئاتر این است که به داستان‌های ادبیات کهن همچون شاهنامه پرداخته شود تا کودکان با این ادبیات آشنا شوند.


او با بیان اینکه استقبال مردم همدان از تئاتر قابل توجه است، یادآور شد: اجرای تئاتر کودک در همدان زمینه‌ای فراهم کرده که خانواده‌ها برای تفریح فرزندان خود، تئاتر را در برنامه قرار دهند.


کوثری گفت: یکی از شاخصه‌های مثبت بیست و ششمین دوره جشنواره تئاتر کودک و نوجوان این است که مسئولان فرهنگی استان تلاشی مضاعف و متفاوتی از سال‌های قبل برای برگزاری جشنواره به بهترین شکل دارند.


وی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره، حال و هوای شهر را شاد و دگرگون می‌کند، ابراز امیدواری کرد جشنواره بیست و ششم پررونق و پرشور برگزار شده و خانواده‌ها همچون سال‌های گذشته از نمایش‌ها دیدن کنند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید