کد خبر:1740
پ

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با توجه به اینکه نیروی انتظامی، نظم و امنیت قابل‌قبولی را محقق کرده است؛ گفت: امنیت موجود در استان موجب جذب بیشتر گردشگر شده است که این مهم جزو افتخارات استان محسوب می‌شود.

به گزارش روزانه نیوز کامران گردان در شصت‌وسومین جلسه صحن شورا که با حضور رییس پلیس مباره با مواد مخدر استان و رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان همدان برگزار شد، با اشاره به نظرسنجی‌های مدیریت شهری از میهمانان این شهر بویره در ایام نوروز، افزود: بر اساس نظرسنجی صورت گرفته در استان به‌ویژه شهر همدان، دو مولفه نظافت شهر و امنیت حاکم در همدان، بالاترین آمار را به خود اختصاص داده است.

گردان ضمن قدردانی از زحمات نیروی انتظامی در خدمت‌رسانی به مردم، اضافه کرد: جامعه از نیروی انتظامی انتظار تامین امنیت و ایجاد نظم را دارد؛ از این رو این ارگان علاوه بر حفظ نظم و امنیت جامعه، اقدامات گسترده دیگرینیز دارد که قابل قدردانی است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی استان همدان در سطح کشور به ویژه در حوزه مبارزه با مواد مخدر و مباحث اجتماعی دارای رتبه های خوبی است، با اشاره به اقدامات نیرویانتظامی استان در حوزه مبارزه با مواد مخدر، یادآور شد: امسال بر اساس آمار ارائه شده، 4 هزار و ۷۴۲ کیلوگرم کشفیات مواد مخدر اعلام شده که از این مقدار، هزار و 641 کیلوگرم آن مربوط به شهرستان همدان بوده است.

 اجرای۹۷۳ مورد طرح‌ مبارزه با مواد مخدر

رئیس شورای شهر همدان با اشاره به اجرای۹۷۳ مورد طرح‌ مبارزه با مواد مخدر در استان، گفت: امسال نیروی انتظامی استان توانست با اقدامات و اطلاعات امنیتی، ۵۷ فقره باندمواد مخدر را منهدم کند؛ همچنین با همکاری شهرداری همدان، ساماندهی ۶۹ منطقه مخروبه و محل تجمع معتادها، انجام شده است.

گردان با اشاره به برگزاری ۶۷۷ کلاس مشاوره،نمایشگاه و کارگاه آموزش پیشگیری از اعتیاد و آموزش ۶۲ هزار و ۳۲۴ نفر در این راستا و همچنین ۲۰۵ هزار نفر آموزش‌های اجتماعی، فرهنگی و انتظامی، بیان کرد: استان همدان در عملیات های صورت گرفته، ۱۶ درصد افزایش کشفیات کالای قاچاق را دارد.

رئیس شورای شهر همدان با اشاره به مشکلات اقتصادی و مسائل اجتماعی در جامعه، گفت: به‌رغم اینکه مشکلات و مسائل اجتماعی زیادی وجود دارد، با تلاش و جان‌فشانی‌های نیروهای انتظامی، دستگیری سارقین ۱۵ درصد و کشف سرقت هم ۱۷ درصد افزایش داشته که ابن اقدامات توسط نیروی انتظامی قابل قدردانی است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان: پویایی در سطح شهر دیده می‌شود

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان هم ضمن قدردانی از شورای شهر، گفت: در چند سال اخیر پویایی و تحرک خوبی در سطح شهر دیده می شود و قطعاً این پویایی شهرداری،حاصل فعالیت و نظارت دقیق شورای شهر است.

هادی قزوینه با بیان اینکه مدیریت شهری در حوزه اجتماعی نقش بسیار مهمی را می تواند ایفا کند، یادآور شد: شورای شهر و شهرداری اقدامات خوبی به‌ویژه در حوزه ایجاد پارک‌های حاشیه‌ای در مناطق کم برخوردار انجام داده‌اندکه انتظار می‌رود در این مناطق همچنان بهتر از گذشته ورود پیدا کنند.

وی با بیان اینکه ۲۶ دستگاه اجرایی استان در حوزه پیشگیری مواد مخدر نقش داشته و عضو هستند، یادآور شد: حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر نیازمند همکاری تمام دستگاه‌های ذیر‌بط است که در این راستا باید عزم جدی وجود داشته باشد؛ زیرا یک ارگان به تنهایی نمی تواند در این زمینه، موفق عمل کند.

همدان بیست و سومین استان در شیوع مواد مخدر در سطح کشور است

قزوینه با اعلام اینکه همدان بیست و سومین استان در شیوع مواد مخدر در سطح کشور است، افزود: نرخ شیوع اعتیاد در استان همدان، ۵۰ درصد کمتر از استان‌های دیگر کشور است.

وی با اشاره به کشف ۴ هزارو ۷۵2 کیلو مواد مخدر در استان، یادآور شد: بخش عظیمی از عملیات این کشفیات، فراستانی بوده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: خطوط قرمز در راستای ارتقای امنیت اجتماعی تعریف شده که از جمله آنها این است که همدان به حیاط خلوت باندها و شبکه‌های موادمخدر کشور تبدیل نشود و در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته و همدان از این منظر، پاک شده است.

قزوینه در پایان آگاهی بخشی و اطلاع رسانی صحیح را از الزامات پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانست و خاطر نشان کرد: همت و مشارکت تمامی مسئولان به‌منظور مبارزه و پیشگیری از شیوع مواد مخدر، بسیار حائز اهمیت است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید