کد خبر:1066
پ

فرمانده انتظامی استان، از کشف 44 فقره سرقت از كارت های عابر بانك و سرقت بيش از 2 ميليارد ريال با این شیوه و شگرد، در اين استان خبر داد.

به گزارش روزانه نیوز سردار”کامرانی صالح”، در تشريح اين خبر گفت :  در پی کلاهبرداری فردي در شهر همدان با این شیوه و شگرد که به عنوان مشتري و به بهانه خريد اجناس وارد مغازه ها شده و پس از انتخاب كالاي مورد نظر به فروشنده اعلام مي کرد قصد پرداخت وجه آن از طريق شماره كارت را دارد و با اخذ شماره كارت ، به صورت صوري با استفاده از تلفن همراه وانمود مي کرد كه شخص ثالث اقدام به پرداخت وجه از طريق كارت به كارت مي کند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: این فرد کلاهبردار بعد از چند دقيقه به فروشنده مراجعه و اعلام مي کرد احتمالا اشکالي در ارسال پيامك به وجود آمده؛ از طريق دستگاه پوز خودتان مانده حساب را بگيريد و با اين ترفند با به دست آوردن شماره رمز فروشنده در فرصت مناسب كارت عابر بانك را از فروشنده گرفته و با كارت ديگري تعويض و به وی برمي گرداند و با در اختيار داشتن كارت و رمز آن، اقدام به سرقت و تخليه حساب مالباخته مي کرد.

سردار کامرانی صالح گفت: پس از اطلاع ماموران پلیس آگاهی استان از موضوع، شناسايي و دستگيري متهم به صورت ويژه در دستور كار قرار گرفت.

وی ادامه داد: با اقدامات اطلاعاتی و بکارگیری شگردهای پلیسی، متهم  در شهرستان همدان شناسايي و در يك عمليات منسجم در منزلش دستگير و در بازرسي از منزل وی تعداد زيادي عابر بانک صادره از بانک هاي مختلف کشف شد.

سردار کامرانی صالح تصریح کرد: متهم در بازجویی های فنی و تخصصی، به 44 فقره سرقت با این شيوه و شگرد در استان هاي همدان،تهران،البرز و كردستان اعتراف کرد  و مبالغ سرقت شده با این شیوه توسط این کلاهبردار، در مجموع بالغ بر 2 ميليارد ريال است كه اكثر اين اموال تبديل به طلا و سكه شده است.

فرمانده انتظامی استان در پايان گفت: از كسبه و شهروندان محترم درخواست می شود به هيچ وجه كارت هاي عابر بانك خود را در اختيار ساير افراد قرار ندهند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید