کد خبر:968
پ

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدرهمدان حرکت معنوی پیاده روی اربعین را فرصتی برای تقویت صنعت گردشگری همدان دانست و گفت: ۵۰ درصد بن تخفیف بازدید از اماکن دیدنی همدان برای زائران در نظر گرفته شد.

به گزارش روزانه نیوز غلامحسین تقوی با بیان اینکه موکب ها تا ۳۰ مهر و ۳ روز پس از اربعین فعال خواهند بود، افزود: امسال ۹۵ موکب استان همدان به زائرین اربعین حسینی خدمات رسانی خواهند کرد و از این مجموع ۹۵ موکب برپا شده توسط مردم استان، تعداد ۷۵ موکب در استان همدان، ۴موکب در مرزهای خروجی کشور و ۱۶ موکب نیز در کشور عراق مشغول خدمت رسانی هستند.

مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدرهمدان با بیان اینکه با آماده شدن فعالان گردشگری و مردم مومن و ولایتمدار استان همدان برای میزبانی از زائران اربعین حسینی، تاسیسات اقامتی و خدماتی گردشگری در همدان نیز با اعمال تخفیفات مطلوب، میزبان زائران  حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در مسیر راه کربلا خواهند بود، اضافه کرد: گردشگری مذهبی مانند سایر بخش های گردشگری برای کشور ایران فرصت آفرین است واکنون با فرا رسیدن اربعین حسینی پیاده روی پر شور زائران کربلا بار دیگر ظرفیت های مطلوب کشور اسلامی ایران  را در کانون توجهات رسانه ها قرار می دهد.

معاون گردشگری شرکت سیاحتی علیصدر همدان در ادامه با یاداوری اینکه همدان بارانداز زائران ۷ استان کشور است و  شهر مریانج به عنوان پس کرانه و بارانداز برای ۷ استان از جمله خراسان رضوی، سمنان، قم، گلستان و مازنداران تعیین شده است، گفت: این تصمیم گیری فرصتی برای احیای گردشگری مذهبی در همدان است وموکب های استان همدان تا 3 روز پس از اربعین فعال خواهند بود واسکان و پذیرایی، امدادرسانی و خدمات بهداشتی درمانی، تجهیز مجتمع‌های رفاهی و تدابیر ترافیکی راهنمایی و رانندگی از جمله این اقدامات است.

مسعود ملکی اظهار داشت: همدان به ویژه شهر مریانج به عنوان بارانداز زائران اربعین تعیین شده که به این منظور شرکت سیاحتی علیصدر بیلبوردهای اطلاع رسانی حاوی خبر ارائه خدمات گردشگری و اعمال ۵۰ درصد تخفیف بازدید از غار علیصدر و دیگر جاذبه های گردشگری استان همدان را برای زائران اربعین در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه تا تهران اطلاع رسانی کرده است و این مهم مورد استقبال زائران در حال عبور از استان همدان قرار گرفته است.

معاون گردشگری شرکت سیاحتی علیصدرهمدان گفت: روزانه ۱۵۰۰ اتوبوس از مرز مهران زائران را به همدان و باراندار شهر مریانج منتقل و سپس این ۱۵۰۰ واحد اتوبوس از همدان به سمت استان‌های مقصد زائران حرکت می‌کنند که هر یک از آنها می توانند با دریافت خدمات گردشگری مطلوب سفیران گردشگری برای استان همدان باشند.

 ملکی ادامه داد: سال گذشته 2میلیون و200 هزار نفر زائران اربعین حسینی از استان همدان تردد داشته‌اند که پیش بینی می شود این رقم امسال در رفت و برگشت زائران به 3میلیون و 200 تردد برسد.


وی اضافه کرد: فضای شهر و نقاط دیدنی همدان را در نقشه‌ای تعریف شده و ۵۰ درصد بن تخفیف بازدید از اماکن دیدنی شهر همدان برای زائران در نظر گرفته شده است.

معاون گردشگری شرکت سیاحتی علیصدرهمدان افزود: زائران می‌توانند به همراه خانواده از تخفیف ۵۰ درصدی بازدید غار علیصدر و تله کابین گنجنامه برخوردار شوند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید