کد خبر:52129
پ


رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت:بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکباتان مرکز فوق تخصصی مادر و کودک خواهد شد و در این راستا در هفته های آتی بخش بلوکهای انفرادی زایمان طبیعی (LDR‍) و خدمات ویژه مراقبتهای بعد از زایمان در مرکز آموزشی درمانی اکباتان راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش روزانه نیوز، محمد مهدی مجذوبی در تشریح این خبر اظهار داشت: راه اندازی بخش زایمان طبیعی با فضاهای تک نفره در این مرکز با هدف ارتقا کیفیت خدمات مادر و نوزاد، ترویج زایمان طبیعی و فیزیولوژیک، زایمان بی درد و ارتقا شاخص های کرامت محور مادران به صورت ماما محور و با حضور متخصص زنان مقیم به زودی در مرکز آموزشی درمانی اکباتان راه‌اندازی خواهد شد.

وی افزود: با توجه به سیاست های طرح تعالی و عدالت در نظام سلامت در راستای ارتقای سلامت مادران، افزایش جمعیت و افزایش زایمان طبیعی طرح احداث بخش های LDR در بیمارستان فوق تخصصی و تخصصی کودکان اکباتان در دستور کار قرار گرفته است.


این مقام مسئول اشاره کرد: بخش LDR به مكان هایی در زایشگاه ها گفته می شود كه هر مادر در اتاق خصوصی با امكانات رفاهی و درمانی و با حفظ حریم خصوصی هنگام زایمان طبیعی استفاده می كند.


مجذوبی تصریح کرد: در این بخش ها شرایط زایمان فیزیولوژیك و زایمان بدون درد برای مادر فراهم می شود و به زایمان طبیعی مادران كمك می كند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید