کد خبر:52133
پ

وزیر آموزش و پرورش گفت: بهار سند تحول بنیادین در دولت سیزدهم رقم خورده و ریل آینده کشور در این سند، برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش روزانه نیوز، رضا مراد صحرایی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان همدان، اظهار کرد: آموزش و پرورش آینه‌ی سیمای عملکرد جامعه و آینده است و آموزش، در کنار امنیت و سلامت، توسط حاکمیت ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش یک پروژه مشترک بین دانشگاهیان و حوزویان بود، تصریح کرد: ریل آینده کشور در این سند، برنامه‌ریزی شده و بهار سند تحول بنیادین در این دولت رقم خورده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شهید رئیسی در نهاد ریاست جمهوری، برای هر دستگاهی اقدامات تحولی در نظر گرفته بود، خاطرنشان کرد: شهید رئیسی احیاگر تربیت معلم بود و ریل دانشگاه به نحوی قرار داده شد که ثمره‌ی آن، تربیت نیکوی معلم است.

صحرایی ادامه داد: در سه سال گذشته، مشخص شد که اگر انسان تلاش کرده و با نیت خالص تلاش کند، خداوند برکت غیر قابل توصیف به کار آن می‌دهد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش کشور، قدرتمندترین روش‌های تحولی را درون خود دارد، مطرح کرد: ما نیازمند نسل فکور و خلاق هستیم و به لطف خداوند در امتحانات نهایی، تشریح مسئله مورد اهمیت قرار گرفته است.

وزير آموزش و پرورش پیرامون فضای آموزش‌ پرورش، ادامه داد: سرانه آموزشی بیش از پنج متر است و در این سه سال، بیش از ۳۲ هزار کلاس درس، تکمیل شده است که بیش از ۶۰ درصد آن‌ها در مناطق کم‌برخوردار بود چون عدالت آموزشی برای ما اهمیت زیادی دارد.

طلبه‌ها به دنبال شغل در آموزش و پرورش نیستند

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان گفت: طلبه‌ها به دنبال شغل در آموزش و پرورش نیستند بلکه برای تربیت نسل جدید، احساس وظیفه می‌کنند.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی در ادامه اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان، همواره یکی از معضلات ما بود و در استان همدان نیز مشکلات زیادی وجود داشت اما دولت سیزدهم، توجه ویژه‌ای به این موضوع داشت.

شعبانی با بیان اینکه همکاری ما با آموزش و پرورش بسیار فعال است، تصریح کرد: جلسات مختلفی برای طلبه‌ها برگزار شده تا آماده ورود به مدارس شوند و ۴۷۰ نفر در طرح امین حضور داشتند.

وی ادامه داد: ما با نسل جدیدی مواجه هستیم‌که اگر شناخت دقیقی از این افراد نداشته باشیم، دچار مشکل می‌شویم.

امام جمعه همدان با اشاره به ظرفیت اردوگاه‌های همدان مطرح کرد: استفاده از این اردوگاه‌ها در نوع تربیتی بچه‌ها بسیار اهمیت دارد و‌می‌توان از این زیرساخت‌ها برای برگزاری اردوگاه‌های فرهنگی و تربیتی استفاده کرد. برنامه‌ریزی برای کارهای فرهنگی و تربیتی، قابل برنامه‌ریزی و اجراست.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید