کد خبر:52219
پ


رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کبودراهنگ از تخصیص اعتبار 7.9 میلیارد ریالی برای کمک به بهسازی روستای گردشگری علیصدر خبر داد.


به گزارش روزانه نیوز از روابط‌عمومی اداره‌‍‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، مهدی غلامی، پنج‌شنبه 7تیرماه گفت: روستای علیصدر یکی از روستاهای هدف گردشگری شهرستان کبودراهنگ است که منحصر بفردترین غار جهان را در دل خود قرار داده است که سالانه بیش از 700 هزار گردشگر با ورود به این روستا از غار بازدید می‌کنند.


رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کبودراهنگ اظهار کرد: این روستا علاوه بر غارعلیصدر جاذبه دیگری به نام باغ وحش طبیعت دارد که با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی باعث افزایش ماندگاری گردشگران در استان شده است.


غلامی افزود: از سوی کمیته برنامه‌ریزی شهرستان برای بهسازی روستای علیصدر سالانه اعتباری اختصاص می‌یابد که تاکنون در کف‌سازی، جداره‌سازی، روشنایی و ایجاد زیرساخت‌های منطقه نمونه گردشگری، پروژه‌های عمرانی هزینه شده که در سال جاری مبلغ 7.9 میلیارد ریال اعتبار برای کف سازی معابر ورودی روستا تخصیص یافته که بزودی توسط پیمانکار عملیاتی خواهد شد.


او گفت: بهسازی روستاهای گردشگری می‌تواند در توسعه پایدار صنعت گردشگری موثر و باعث رضایت مندی گردشگران از حضور در داخل روستا را ایجاد کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید