کد خبر:51327
پ

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان خبر از اقدامات ویژه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای به مناسبت روز ایمنی حمل و نقل داد.

به گزارش روزانه نیوز، محمد سرگزی به شرح اقدامات مورد نظر این اداره کل برای روز ایمنی حمل و نقل سال ۱۴۰۳ مصادف با هفتم اردیبهشت پرداخت و گفت: تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی در پاسگاه‌های پلیس راه و محورهای مواصلاتی در سطح استان به صورت گسترده با استفاده از گشت‌های راهداری یکی از مهمترین اقدامات به مناسبت این روز است.


سرگزی افزود: تشدید نظارت بر عملکرد مدیران فنی شرکت‌های حمل و نقل توسط تیم مشترک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با پلیس راه استان، بازدیدهای ویژه از مراکز معاینه فنی سنگین استان به همراه کارگروه معاینه فنی و اجرای طرح تشدید کنترل و برخورد با تخلفات اضافه تناژ نیز از دیگر اقدامات این اداره کل به مناسبت این روز است.


وی همچنین به چاپ طرح پیام و مطالب ایمنی مربوط به روز ایمنی حمل و نقل در جراید استان به مناسبت این روز اشاره کرد و ادامه داد: نصب آشکارساز بر روی کامیون‌ها در مراکز معاینه فنی به مناسبت روز ملی ایمنی حمل و نقل، پخش بروشور حاوی مطالب آموزشی، آگاهی رسانی و فرهنگسازی در خصوص رعایت موارد ایمنی رانندگی در پاسگاه‌های پلیس راه، مساجد، مدارس، ادارات، پایانه‌های مسافربری، پایانه کالا و مجتمع‌های خدمات رفاهی نیز از جمله اقدامات مهمی است که از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان به مناسبت روز ایمنی حمل و نقل انجام می شود.


معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان همچنین به اجرای طرح‌های آموزشی ویژه کاربران آسیب پذیر در مدارس و مساجد روستاهای منتخب اشاره کرد و گفت: پخش زیرنویس‌های ایمنی در شبکه‌ استانی سیمای استان همدان و ارسال پیامک‌های ایمنی به رانندگان جاده‌ای هم به مناسبت این روز انجام می‌شود.


سرگزی همچنین گفت: نصب بنر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در خصوص روز ملی ایمنی حمل و نقل در سطح استان (قرارگاه پلیس راه، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بیلبوردهای واقع در محورهای اصلی استان، پاسگاه‌های پلیس راه استان، پایانه‌های مسافربری، پایانه کالا و ادارات شهرستان) هم انجام می شود.

وی افزود: برگزاری جلسات آموزشی با تاکید بر موارد ایمنی به مناسبت روز ملی ایمنی حمل و نقل با مدیران فنی شرکت‌های مسافربری نیز انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید