کد خبر:52103
پ

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان گفت: از ابتدای سال جاری تعداد 66 نفر از محکومین متواری شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش روزانه نیوز، سید هادی مصطفوی با اشاره به تشکیل کمیته هماهنگی پیشگیری از سرقت اظهار داشت: در بحث آمار کشوری سرقت، خوشبختانه با کاهش پرونده سرقت در سال 1402 نسبت به سال 1401 روبرو بوده‌ایم.

وی ضمن بیان جزئیات آمار سرقت در حوزه‌های مختلف از حیث فروانی سرقت عنوان کرد که خوشبختانه این نتایج ناشی از اقدامات و همکارهای صورت گرفته در این حوزه بوده است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان در بحث آمار سرقت به بیان این نکته پرداخت که در این موضوع دو دسته آمار وجود دارد، یک بخش مربوط به آمار اعلامی قوه قضاییه و بر اساس شاخص ورودی پرونده‌ها و دیگری آماری که در حوزه فراجا بر اساس میزان وقوع جرائم و کشفیات است که بعضا این آمارها بعضا با هم مطابقت ندارند.

مصطفوی افزود: به منظور رفع مغایرت آماری، مرکز پیمایش جرائم در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان تشکیل شد تا آماره ماهیانه این دو نهاد استخراج و با بررسی کارشناسی و تطبیق آمارهای اعلامی علت مغایرت آماری شناسایی و در خصوص رفع آن چاره اندیشی گردد.

وی با اشاره به اقدام رئیس کل دادگستری استان همدان در تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت، یکی از مباحث مورد تاکید را پیگیری بحث محکومین متواری دانستند که در این زمینه با اقدامات صورت گرفته با همکاری فراجا از ابتدای سال جاری تا بیست و پنج اردیبهشت، تعداد 66 نفر از محکومین متواری دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده‌اند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان عنوان کرد با توجه به عدم اجرای برخی مصوبات در کمیسیون‌های مقابله و پیشگیری از سرقت لازم است که تمامی مصوبات استخراج و علت عدم اجرای آن توسط برخی از نهادهای اجرایی مشخص و ضمن مسئولیت پذیری نهادهای مذکور به اجرای کامل مصوبات اقدام نمایند.

مصطفوی افزود: در راستای پیشگیری از جرم سرقت در حوزه نهادهای دولتی و ارگان‌ها لازم است مسئولین ذیربط اقدامات پیشگیرانه لازم در صیانت از اموال دولتی و بیت المال را انجام دهند و نیز از ظرفیت دهیاری‌‌ها و شورای روستا جهت تجهیز و نصب دوربین مداربسته استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید