کد خبر:39381
پ

استاندار همدان گفت: با توجه به کمبود بارش‌ها و وضعیت نامناسب منابع آبی، جواز تاسیس و پروانه ساخت برای صنایع آب‌بر در این استان صادر نمی‌شود.

به گزارش روزانه نیوز، علیرضا قاسمی‌فرزاد در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این استان، اظهار داشت: با توجه به کمبود بارش‌ها و وضعیت نامناسب منابع آبی، جواز تاسیس و پروانه ساخت برای صنایع آب‌بر در این استان صادر نمی‌شود.

وی از ممنوعیت استفاده صنایع آب بر از منابع آب آشامیدنی خبر داد و افزود: استان همدان در تولید پساب فاضلاب و بهره برداری از آن شرایط خوبی دارد و به همین علت در جایی که پساب وجود دارد هیچ صنعتی حق استفاده از سایر منابع آب آشامیدنی را ندارند.

قاسمی‌فرزاد بیان کرد: برای آن دسته از واحدهای تولیدی و صنعتی آب بر که از پساب استفاده می کنند بدون هیچ مانعی مجوز صادر می شود اما نه تنها برای واحدهایی که از آب آشامیدنی بهره می برند مجوزی صادر نخواهد شد بلکه برخورد جدی صورت می‌گیرد.

استاندار همدان با بیان اینکه صنایع آب‌بر در مکان هایی استقرار یابد که مشکلی در تامین آب ندارند، گفت: نگاه دولت بر معطل کردن سرمایه تولیدکنندگان نیست بنابراین سرمایه گذران صنایع آب بر نباید در همدان معطل بمانند و شرایط سرمایه گذاری به آنان باید تفهیم شود.

وی با بیان اینکه مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات به منظور رونق فعالیت‌های مرتبط با کار و تولید به یک واحد تولیدی استان پرداخت می شود، افزود: مشکلات چهار طرح تولیدی در ستاد تسهیل با بررسی کارشناسی شده و با ایجاد تصمیمات موثر، سعی خواهد شد گره از مشکلات این واحدها باز شود.

قاسمی فرزاد جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان را در راستای حمایت از بخش تولید، اثر بخش دانست و عنوان کرد: احیای واحدهای راکد و رونق تولید هدف اصلی برگزاری جلسات ستاد تسهیل است که سعی داریم مصوباتی اتخاذ شود تا در راستای رفع موانع و گره گشایی از مشکلات در راستای رونق فعالیت واحدهای تولیدی استان گام برداریم.