کد خبر:51263
پ

صبح امروز جشن خودکفایی ۴ هزار ۵۹۸ خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان برگزار شد.

به گزارش روزانه نیوز، نماینده وای فقیه در جشن خودکفایی مددجویان کمیته امداد امام خمینی استان همدان با اشاره به اینکه کمیته امداد که اوایل پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مطرح شد که بتواند بخشی از مشکلات جامعه را در مسائل اقتصادی حل و فصل کند، اظهار داشت: در بحث اخلاق اقتصادی اسلام فرهنگ کارآفرینی، تولید و مستقل بودن در مسائل اقتصادی در خانواده ها را پیشنهاد می‌کند، نه فرهنگ وابستگی را.

وی با بیان اینکه اسلام توصیه می کند که انسان اهل کار و کار آفرین، تولید کننده ثروت باشد، گفت: اینکه مجموعه کمیته امداد در توانمند سازی خانواده ها ورود پیدا کرده است دقیقا کار اصلی است که باید اتفاق بیفتد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: سیاست کارآفرینی که کمیته امداد در پیش گرفته است بسیار در عرصه اقتصاد درست است که خانواده ها توانمند شوند و خودشان در عرصه تولید ورود پیدا کنند.

آیت الله شعبانی با اشاره به نام گذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری گفت: یکی از شروط مشارکت مردم این است که دولت مردان و مسئولان با حمایت های اعتباری و تسهیلاتی به مردم در ورود به تولید ثروت کمک کنند.

وی با بیان اینکه اصل و روش اداره جامعه در بحث اقتصاد مستقل بودن است، افزود:جالب است بدانید اینکه انسان برای فرد دیگری نیز کار کند نیز در اسلام توصیه نمی شود بلکه توصیه اولیه اسلام کار کردن برای خود است.

امام جمعه همدان با مناسب خواندن برنامه توانمند سازی بیان کرد: امید است جامعه هدفی که تسهیلات را دریافت کرده اند در همان مجرای خود اعتبارات را هزینه کند و مسئولین نیز کمک کنند.

آیت الله شعبانی با بیان اینکه اگر افراد تلاش کنند توانمند شوند و زندگی خود را اداره کنند مانند جهاد در راه خدا است، گفت: امید است شاهد روزی در جامعه باشیم که همه آحاد جامعه بتوانند به صورت مستقل زندگی خود را اداره کنند.

۱۱۰ هزار نفر از خانوار های کمیته امداد از طریق اشتغال به توانمند سازی می رسد

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) اعلام کرد: از برنامه های در دست اقدام کمیته امداد این است که در کل کشور ۱۱۰ هزار خانوار از طریق اشتغال به توانمند سازی برسانند.

جعفر صباغیان با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) در ۱۴ اسفند ماه با نگاه فقهی و جرفنگر امام راحل با ماموریت رسیدگی به امور نیازمندان و محرومین جامعه و مستضعفین شکل گرفت: اظهار داشت:ماموریت اصلی در آن زمان رسیدگی به امور معیشتی و نیازهای روزمره مردم بود اما بعد از تاسیس این نهاد مقدس روز به روز با نگاه تحولی که در مجموعه کمیته امداد داشت پویایی خود را حفظ کرد و امروزه نگاه می کنیم که از یک نهاد صرفا حمایتی به یک نهاد توانمندساز تبدیل شده است.

به گفته وی، امروز شاهد برپایی جشن خودکفایی قریب به ۵ هزار خانوار در استان همدان هستیم که کمیته امداد از طریق برنامه های متنوع توانمند ساز که در دستور کار خود داشت با کمک همه مجموعه ها، خیرین و دولت مردمی رقم میزند.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در راستای توانمند سازی امداد با پوشش ۸ هزار و ۲۰۰ دانش آموز و انجام اقدامات فرهنگی و ویژه شاهدیم از میان این افراد تعداد زیادی جزو نفرات برتر کنکور هستند.

صباغیان اشاره کرد: در ایجاد مسکن هفته گذشته ۳۳ هزار ۸۶۳ مسکن مددجویان با حضور رئیس جمهور تحویل مددجویان شد.

وی اثرگذار ترین خدمت را اشتغال عنوان کرد و افزود: اشتغال می تواند افراد را به توانمندسازی برساند که در سال گذشته هم با اقدامات موثر جشن خودکفایی ۱۰۰هزار خانواده در حضور رئیس جمهور ۲۰ اسفند ماه برگزار شد.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: این چرخه توانمندی از صرف توزیع بسته های حمایتی یا پرداخت مستمری با دریافت تسهیلات شاهد خودکفایی هستیم که به معیشت پایدار رسیده اند.

صباغیان با بیان اینکه توانمند سازی و ایجاد درآمد پایدار با حفظ کرامت اسلامی در سرلوحه کارهای کمیته امداد قرار داد، افزود: فردی که با اشتغال به کار خود را بی‌نیاز اقتصادی از کمک های کمیته امداد می‌کند شرافت و کرامت انسانی اش حفظ می شود و تعدادی از افراد را نیز با اشتغال به کار مستقل می‌کند که این مهم در کمیته امداد تقویت شود.

مسئله مسکن برای افراد تحت پوشش امداد مرتفع شود‌

در ادامه استاندار همدان با گرامی داشت یاد امام و شهدا گفت: کمیته امداد از زمانی که پایه گذاری شد به عنوان حامی مستمندان و مستضعفان و بود.

علیرضا قاسمی‌فرزاد بیان کرد: از ابتدا شاهد یک تحول خوب در عرصه خدمت رسانی کمیته امداد بودیم و امروز افتخار داریم که این مجموعه با شیوه ها و روش های علمی در حوزه های اشتغال زایی و توانمند سازی، تحصیل، درمان و مسکن افراد تحت پوشش تلاش همه جانبه ای را انجام می دهد.

وی با بیان اینکه ابتدایی ترین کار موضوع معیشت است، اشاره کرد: لازم است از این مجموعه به خاطر نگاه بسیار خوب که به دنبال توانمند سازی افراد تحت پوشش خود تشکر کنیم.

استاندار همدان افزود: امروز با وجود این نهاد مقدس شاهد هستیم که افراد در یک فاصله زمانی توانایی خود را در جهت توانمندی به دست می آورند و در زمره کارآفرینان قرار می گیرند امید است در ادامه مسیر نیز این حمایت ها تقویت شود.

قاسمی فرزاد خاطر نشان کرد: در استان نیز با اعتماد خاصی که به این نهاد مقدس وجود دارد تمام تلاش خود را برای حمایت از مجموعه به کار گرفته ایم.

وی به موضوع مسکن افراد تحت پوشش اشاره کردو گفت: مسکن موضوع مهمی است که برای آورده هزینه ابتدایی جهت ثبت نام در طرح ملی مسکن و تامین هزینه های آتی باید فکر اساسی شود البته راهکار نیز وجود دارد به این صورت که زمین در اختیار افراد قرار گیرد که نیاز به حمایت ملی و سازمان راه و شهر سازی دارد. که مسئله مسکن برای این افراد مرتفع شود‌.

رشد ۵۷ درصدی مشارکت های مردمی در استان همدان

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان کل درآمدهای مشارکت های مردمی این نهاد را سال گذشته ۴۰۶میلیارد و ۳۰۲ میلیون تومان اعلام کردو گفت: سال قبل این رقم ۲۸۷میلیارد تومان بود که افزایش ۵۷ درصدی رشد را نشان می دهد

محمد رسول شیخی زاده اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی جامعه بحث اشتغال است که کمیته امداد به عنوان یک نهاد اجتماعی و حمایتی امروز با بحث ایجاد اشتغال و انجام کارهای ارزشمند در این جوزه دو هدف را دنبال می‌کند.

وی افزود: یکی کمک به رفع معضل بیکاری در سطح جامعه و دیگری کمک به توانمند سازی خانواده هایی که نیاز داشتند در مسیر توانمند سازی با حفظ کرامت و شرافت انسانی باشند‌.

این مقام مسئول با اشاره به روزهای پایانی فعالیت در کمیته امداد گفت:۷ سال توفیق خدمت در سنگر کمیته امداد را داشتم که دلسوزی، برنامه ریزی و دقتی که در همه فعالیت ها به ویژه در بحث اشتغالی که در امداد دنبال می شود منحصر بفرد است.

شیخی زاده گفت: تمامی تسهیلاتی که پرداخت شده است و بیش از هزاران اشتغالی که ایجاد شده است با هزینه ایجاد یک شغل در بنگاه های اقتصادی بزرگ نیست که تسهیلات هزاران میلیاردی دریافت می کنند و خروجی کار شاهد اعلام ورشکستگی و بیکاری بسیاری از نیروهای کار در سطح جامعه می‌شود.

وی در خصوص فعالیت های سال ۱۴۰۲ اشاره کرد: در بحث کمک معیشت کمیته امداد قریب به ۷۰۰ میلیارد تومان کمک هزینه معیشت به ۵۴ هزار و ۱۴۶ خانواده پرداخت کرده است.

مدیر کل کمیته امداد استان همدان اعلام کرد: در بحث جهیزیه بیش از ۲۴ میلیارد تومان در قالب ۸۶۲سری جهیزیه کامل در قالب ۵ قلم کالای اساسی پرداخت شده است.

شیخی زاده در خصوص کمک هزینه اجاره بها گفت: به خانواده های مستاجر ۷ هزار ۷۹۲ خانواده بیش از ۱۳ میلیارد تومان در قالب هزینه اجاره بهاء مسکن پرداخت شده است‌.

وی افزود: به ۲ هزار ۵۹۶ خانوار بیش از ۱۲ میلیارد تومان جهت تامین لوازم ضروری پرداخت شد.

مدیر کل کمیته امداد استان همدان در خصوص پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی خانواده های روستایی و عشایری کمیته امداد گفت قریب به ۲۴ میلیارد تومان حق بیمه پرداخت شده است.

شیخی زاده با بیان اینکه در بحث درمان بیش از ۲۲ میلیارد تومان پرداخت شده است، گفت: در بحث فرزندان محسنین بیش از ۶۳ هزار ۴۱۸ نفر حامی ۱۵ هزار ۵۷۶ یتیم و محسنین را حمایت کرده اند که سال گدشته قریب به ۱۲۴ میلیارد تومان به ایتام و محسنین پرداخت شده است.

وی در بحث مسکن روستایی ۱هزار و ۱۹۵ سال گذشته در دست احداث بوده که بسیاری از این تعداد واحدها به بهره برداری رسید و تحویل خانواده ها شد، افزود : در بحث تعمیرات بیش از ۷۳ میلیارد تومان به صورت بلاعوض به خانواده ها کمک شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان همدان بیان کرد: در بحث دانش آموزان، دانشجویان و طلبه ها ۱۶ هزار ۴۸۵ دانش آموز و ۹۳۳ دانشجو و طلبه تحت پوشش کمیته امداد هستند که بیش از ۲۱ میلیارد تومان هزینه پرداخت شده است.

شیخی زاده درخصوص تسهیلات کارگشایی، درمانی و فرهنگی بیش از ۲ هزار ۸۱ تسهیلات قرض‌الحسنه از طریق بانک مهر، بیش از ۷۶ میلیارد تومان و ۵هزار ۵۸۱ مورد عیر از اشتغال از طریق صندق ولایت بیش از ۸۲ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی در حوزه اشتغال اشاره کرد امروز جشن توانمند سازی بیش از ۴ هزار ۵۹۸ خانوار است که ۳ هزار ۱۴۴ خانوار مربوط به سال گذشته و مابقی مربوط به سال ۱۴۰۱ است.

مدیر کل کمیته امداد استان همدان با بیان اینکه به واسطه ایجاد فرصت شغلی ۶ هزار ۷۴۸نفر دارای شغل شدند، افزود: سال گذشته ۶ هزار ۴۴۵ نفر با همکاری سازمان فنی و حرفه ای آموزش کسب کردند، ۴۳۳ نفر از طریق کاریابی ها مشغول کار شدند.

شیخی زاده اشاره کرد: ۸ میلیارد ۴۷۷ میلیون هزینه هایی که در قالب ایجاد کاریابی و پشتیبانی طرح های اشتغال پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه ۶ هزار ۲۸ فقره تسهیلات با همکاری بانک های عامل به مبلغ ۷۰۰ میلیارد پرداخت شد، افزود: در بحث سایر کمک‌هایی که به خانواده شده است بیش از ۸۴ میلیارد تومان بوده است و ۱ هزار ۶۴ میلیارد و ۶۳۱ میلیون تومان کمک های بلاعوض سال گذشته است.

مدیر کل کمیته امداد استان همدان بیان کرد: ۸۵۸میلیارد و ۳۹۰ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان تسهیلات به مددجویان پرداخت شده است.
شیخی زاده کل پرداختی به مددجویان در قالب بلا عوض معوق را ۱هزار۹۲۴ میلیارد و ۲۱ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان که این مبلغ غیر از مشارکت های مردمی بوده است.

وی اشاره کرد: از طریق مشارکت های مردمی در قالب صدقات۳۱ میلیارد و ۵۰۴ میلیون تومان مردن خیر استان همدان پرداخت کرده اند.
این مقام مسئول، در بحث مبتنی بر نیاز قریب به ۴۶میلیارد تومان ، در بحث حامیان قریب به ۱۲۴میلیارد تومان، زکات قریب به ۱۳ میلیارد تومان، مراکز نیکو کاری ۱۹۲ میلیارد و ۷۶۴ میلیون تومان به خانواده های تحت پوشش کمک شده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید