کد خبر:51162
پ

معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندار همدان، گفت: با وجود پیشرفت های چشمگیری در حوزه نظامی اما در حوزه اقتصادی پیشرفت های کمتری داشتیم لذا با بهره گیری از ظرفیت تعاونی ها جهت توسعه اقتصاد کشور گام برداریم.

به گزارش روزانه نیوز، اسدالله ربانی مهر در جمع مدیران عامل تعاونی های تولید، خدمات و کشاورزی اداره تعاون روستایی شهرستان همدان اظهار داشت: سال گذشته حوزه تعاون روستایی در بحث توزیع میوه، گوشت و کالاهای اساسی اقدامات چشم گیری انجام داد.

وی با بیان اینکه در اکثر کشورهای دنیا یکی از حوزه هایی که مورد توجه است بخش تعاون است که نه در زیرمجوعه بخش دولتی ونه خصوصی محسوب می شود، افزود: در سالهای اخیر شاهد فعالیت های چشمگیر در تعاونی ها بودیم و با توجه به ظرفیت های موجود، تعاونی ها توانایی انجام اقدامات موثری خواهد بودند.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندارهمدان  اشاره کرد: امید است با برنامه ریزی های موثر شاهد استفاده مطلوب از ظرفیت های تعاونی های روستایی در حوزه های کشاورزی، گردشگری، تولید و …. باشیم.

ربانی مهر با اشاره به اینکه اصلی ترین موضوع ای که در 10 سال اخیر در بیانات مقام معظم رهبری در شعار های سال به آن اشاره دارند بحث تولید است، افزود: تعاونی ها پیگیر بحث تولید هستند اما بانک ها، سازمان مالیات، سازمان جهاد کشاورزی و …. همکاری لازم را اگر نداشته باشند این مهم تحقق نمی یابد لذا همه مجموعه ها باید پای کار باشند.

وی تصریح کرد: افراد جویای کار امروزه به دلیل عدم فرهنگسازی به دنبال جذب در ادارات هستند با اینکه کشور ما نیازمند کارمند نیست  درصورتی که همین افراد اگر خود کارآفرینی کنند جزو بازوان قدرتمند اقتصادی خواهند شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه فرماندارهمدان ادامه داد: با رشد بخش خصوصی و تعاونی های بزرگ بدنه دولت کوچک شده است همان گونه که طی این سالها نزدیک به 30درصد بدنه دولت کوچکتر شده و بخش خصوصی مورد توجه بوده اما با نقطه آرمانی فاصله داریم، لذا با گسترش حوزه کارآفرینی و اشتغالزایی تاثیر گذار خواهد بود.

ربانی مهر با بیان اینکه امروزه نیاز جامعه ما کارآفرینی و بحث تولید است، گفت: خمیر مایه ای که طی سالهای اخیر قریب به 80درصد افزایش قیمت داشته است چهار کشور توانایی تولید آنرا دارند که ایران جزو این چهار کشور است که 90درصد تولید خمیر مایه به سایر کشورهای دنیا صادر می شود که نشان دهنده ظرفیت های نادر در کشور است اما هنوز نتوانستیم از ظرفیت های موجود به طور کامل استفاده کنیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید