کد خبر:39402
پ

مسئول مرکز تحقیقات بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا همدان گفت: رسیدن به مرزهای دانش و فناوری مهمترین راه دستیابی به قدرت است.

به گزارش روزانه نیوز ،میلاد فراهانی علوی با اشاره به فعالیت‌های مرکز تحقیقات بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا همدان گفت: فلسفه تأسیس این مرکز لبیک گفتن به ندای مقام معظم رهبری درخصوص اهمیت تحقیق و فراتر رفتن از مرزهای دانش با هدف تقویت، رشد و توان علمی در استنتاج و بهره گیری بهینه از علوم است.

وی خاطرنشان کرد: در نگاه ایشان پیشرفت کشور نیازمند حرکت علمی بسیار قوی بوده و معظم له تولید علم و تحقیقات را حیات آینده کشور می‌دانند و تأکید دارند که بسیج در حوزه علمی باید فراتر از سایرین باشد و باید آفاق شناخته نشده علم را کشف کند.

مسئول مرکز تحقیقات بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا همدان با بیان اینکه در این راستا، ارتقای سطح دانش و عملکرد دانشجویان در امر پژوهش، بهینه سازی کیفی و کمی فعالیت‌های های پژوهشی دانشجویان و فراهم نمودن بستر مناسب جهت حضور دانشجویان در این عرصه از اهداف مهم این مرکز است، اضافه کرد: بنده معتقدم وقتی روحیه بسیجی وارد عرصه علمی و تخصصی و حل مسأله می‌شود، دستاوردهای چشمگیری را به دنبال خواهد داشت.

فراهانی علوی در ادامه گفتگو با بیان اینکه مرکز تحقیقات بسیج دانشجویی می‌تواند مرزهای دانش و فناوری را جلو برد، اظهار کرد: علاوه بر آن، این مرکز بستری مناسب نیز برای تربیت حرفه‌ای و تخصصی نیروی انسانی است که در مواجهه با مسأله رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه مرکز تحقیقاتی بسیج دانشجویی در واقع بازوی دانشگاه است، عنوان کرد: رسیدن به مرزهای دانش و فناوری مهمترین راه دستیابی به قدرت است؛ بنابراین ذیل فرمایش مقام معظم رهبری، باید از دانش و فناوری برای رسیدن به مرزهای دانش و رفع مسائل و مشکلات روز کشور کمک بگیریم.

فراهانی علوی خاطرنشان کرد: امیدوارم این مرکز تحقیقات بتواند با همت دانشجویان، افق‌های بلند علم و دانش را محقق نموده و در راستای رفع مشکلات کشور گام بردارد.

وی در ادامه صحبت‌های خود به اهداف و مأموریت‌های این مرکز نیز اشاره کرد و گفت: انجام پژوهش‌های کاربردی-توسعه‌ای، تجاری‌سازی ایده‌های نو و پژوهش‌های فناورانه در حوزه دانش‌های نوین و سطح بالا (Hi-Tech)، توسعه صنایع کشور در بستر مناسب ارتباطی صنعت و دانشگاه، انجام تحقیقات توسعه‌ای و کاربردی در راستای توسعه صنایع کشور، استفاده از دانش نوین جهت ارائه راه حل های نوآورانه برای صنایع کشور، تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه با اجرای پروژه‌های تحقیقاتی بر مبنای مهم‌ترین نیازمندی‌های کشور، بسترسازی جهت ایجاد ارتباط میان دانش‌آموختگان نخبه‌ی متعهد و صنایع کشور در زمینه‌های مختلف علم و فناوری، برگزاری مسابقات فناورانه، حمایت از تجاری‌سازی طرح‌های پژوهشی، اختراعات و نوآوری‌های دانشجویی، برگزاری سمینارها، کنفرانس‌های علمی و دوره‌های آموزشی، حمایت از انتشارات و تالیفات علمی کتاب، مقاله و …، انجام پروژه‌های تحقیقاتی و صنعتی در قالب گروه‌های تخصصی پروژه‌های پیمانی و پروژه‌های سرمایه‌گذاری و مشارکت در تجاری از جمله اهداف و مأموریت‌های پیش روی این مرکز است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید