کد خبر:47408
پ

شهردار همدان خبر از ساخت، تکمیل ، نصب و راه اندازی سامانه طرح زوج وفرد داد.
به گزارش
روزانه نیوز، سید مسعود حسینی شهردار همدان با اعلام این خبر عنوان کرد: در راستای اجرای مصوبات شورای هماهنگی ترافیک شهرستان همدان و به منظور مدیریت و ساماندهی ترافیک محدوده مرکزی شهر اقدامات مربوط به نصب و راه اندازی سامانه های پلاک خوان طرح زوج وفرد در محل های مصوب توسط شهرداری همدان انجام شده است.


وی افزود: انشاالله قبل از نیمه مهر و بعد از اخذ کد پلیس، سامانه مذکور به صورت اتوماتیک و کاملا مکانیزه به بهره برداری می رسد و پلیس راهور می تواند از طریق سامانه مذکور اعمال قانون نماید.


شهردار همدان با اشاره به اهمیت نصب و راه اندازی سامانه طرح زوج وفرد در سطح شهر همدان تصریح کرد : اجرای طرح زوج و فرد در کاهش حجم ترافیک و آلودگی هوا در محدوده مرکزی شهر بسیار موثر است و طبق این فرایندهای تعریف شده در این سامانه، مجوز تردد برای شماره پلاک های زوج در روزهای زوج و شماره پلاک های فرد در روزهای فرد است.


این مقام ارشد مدیریت شهری نظارت هوشمند بر خودروهای ورودی و خروجی را عامل موفقیت این طرح دانست و اظهار داشت: محل های اجرای سامانه های پلاک خوان محدوده طرح در خیابان های شریعتی، خیابان بوعلی، خیابان بین النهرین ، بلوار آیت اله مدنی، بلوار آیت اله کاشانی و بلوار خواجه رشید است.


حسینی یکی از دلایل اصلی اجرای طرح زوج و فرد را مدیریت و ساماندهی معابر ‌پرترافیک برشمرد و افزود: سامانه های نصب شده اولین گام از مکانیزه نمودن اجرای طرح زوج و فرد درمحدوده مصوب بوده و افزایش و اصلاح فرهنگ ترافیکی مردم و استفاده ازحمل ونقل عمومی و کاهش سفرهای غیر ضرور در کنار استفاده از سامانه های کنترلی قطعا در حل معضل ترافیک راهگشا خوهد بود.


گفتنی است، فعلاً طبق مصوبه شورای هماهنگی ترافیک شهرستان همدان، محدوده زمانی اجرای طرح از ساعت ۱۶ تا ۲۱ تعریف شده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید