کد خبر:51875
پ


سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: شاید تنها زبان هنر باشد که بتواند به خوبی اندوه و غم مردم ایران را که همواره قدردان مسئولان خدوم بودند به نمایش بگذارد.


به گزارش روزانه نیوز، امشب سوگواره ادبی «روز وداع یاران» همزمان با سراسر کشور در استان همدان به همت اداره کل کتابخانه‌های استان و با حضور مهدی فرجی، مشاور عالی فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان؛ مهدی اخوان، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان؛ مجتبی قمری، معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان؛ علی خاکسار، معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان؛ مسعود ویژه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و تنی چند از شاعران و اهالی فرهنگ و ادب استان برگزار شد.


سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در این نشست اظهار کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور همواره در انجام امور فرهنگی به ویژه زنده نگاه داشتن یاد و خاطر شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت پیشرو بوده است.


سید جواد معینی تأکید کرد: به همین منظور سوگواره ادبی «روز وداع یاران» همزمان در سراسر کشور برنامه ریزی شد تا شاعران آیینی و انقلابی در سوگ رئیس جمهور شهید آثار ادبی خود را ارائه کنند.


وی با اشاره به اینکه ایران داغدار مردی است که تمام وجود خود را وقف خدمت به مردم و حرکت در مسیر خداوند کرده بود افزود: نام و یاد شهدای خدمت همواره در یاد و خاطر مردم و تاریخ این دیار به یادگار خواهد ماند و شاید تنها زبان هنر باشد که بتواند به خوبی اندوه و غم مردم ایران را که همواره قدردان مسئولان خدوم بودند به نمایش بگذارد.


سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تأکید کرد: رئیس جمهور شهید نگاه ویژه‌ای به بخش فرهنگ به ویژه کتاب و کتابخانه داشت و در همین راستا در سفر به استان همدان اعتبارات مناسبی به پروژه‌های فرهنگی کتابخانه‌ها تخصیص داده شده است.

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری همدان نیز در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطر امام راحل عظیم الشأن اظهار کرد: مقام معظم رهبری درباره شهید رئیسی مطالب بسیار ارزنده‌ای فرمودند و مسائل برای همه ما بیش از پیش روشن شد.


مهدی اخوان افزود: ما سرمایه اجتماعی عظیمی چون مردم فهیم و قدرشناسی داریم که در آیین تشییع و بزرگداشت شهدای خدمت به خوبی این منش خود را نشان دادند.


وی با اشاره به اینکه تا چهلم شهدای خدمت مردم برنامه‌های متعددی را برنامه ریزی کردند افزود: امروز در حال ورود به انتخابات ریاست جمهوری هستیم که باید اذعان کرد با توجه به حضور شهید رئیسی در مسند ریاست جمهوری، فعالیت برای هر کس که به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود دشوار خواهد بود.


مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری همدان با بیان اینکه با بصیرت کامل و آگاهانه وارد میدان انتخابات شویم تصریح کرد: امید است که فردی انتخاب شود که رهرو راه شهید رئیسی باشد.


در این آیین از خانواده شهید محمدحسین بشیری، شهید مدافع حرم تجلیل به عمل آمد، همچنین شاعران برجسته همدانی اشعار خود را در سوگ شهید رئیسی قرائت کردند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید