کد خبر:3231
پ

به گزارش روزانه نیوز حجت الله شهبازی افزود:  میزان باغات آلبالوی استان در سال 98 را 1 هزار و 447 هکتار عنوان نمود که از این میزان 1 هزار و 268 هکتار آن بارور و 179 هکتار آن غیر بارور می باشند، همچنین میزان تولید آلبالوی استان در سال 98 بالغ بر 7 هزار 574 تن و میانگین برداشت از هر هکتار را 5 هزار 974 کیلوگرم عنوان نمود.

 

شهبازی میزان باغات گیلاس در سطح استان در سال 98 را 926 هکتار عنوان نمود و اظهار داشت :  از این میزان 787 هکتار بارور  و 139 هکتار غیربارور می باشند. وی میزان تولید گیلاس در سطح استان در این سال را 5 هزار و 526 هکتار عنوان نمود که حاکی از میاانگین تولید 7 هزار و 22 کیلوگرم در هر هکتار می باشد.

 

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی همدان اضافه نمود: شهرستان های همدان و ملایر بیشترین میزان باغات  گیلاس را در سطح استان دارا می باشند و  “زرد دانشکده”،”تک دانه مشهد” و ارقام محلی مهمترین ارقام گیلاس در سطح استان را شامل  می شوند، همچنین ارقام محلی و آلبالوی مجارستانی مهمترین ارقام آلبالو در باغات استان می باشند.

 

شهبازی در انتها میزان بارندگی ها در سال جاری به خصوص در فصل اردیبهشت ماه را مطلوب ارزیابی نمود و نسبت به افزایش تولید گیلاس و آلبالو در استان همدان در سال 99 نسبت به سال گذشته ابراز خوشبینی نمود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید