کد خبر:3288
پ

به گزارش روزانه نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان همدان، رضا افشاری با بیان این که اولویت سازمان بهزیستی ارایه خدمات مشاوره به صورت تلفنی است، مطرح کرد: مراکزی که علاوه بر ارایه خدمات تلفنی، تمایل به ادامه فعالیت به صورت حضوری دارند، مکلف شدند تا پروتکل های بهداشتی وزارت بهداشت را رعایت و کد رهگیری را از سامانه سلامت وزارت بهداشت دریافت کنند.

 

وی با تاکید بر این موضوع ادامه داد:  با توجه به اصل فاصله گذاری اجتماعی تعداد پرسنل حاضر در مرکز در هر شیفت کاری حداکثر چهار نفر شامل مسئول فنی، دو نفر مشاور و منشی مرکز باشد.

افشاری خاطرنشان کرد: نوبت دهی به مراجعین به گونه ای باشد تا از تجمع مراجعان در مرکز خودداری گردیده به نحوی که حضور مراجعان در مرکز با رعایت اصل فاصله گذاری اجتماعی و رعایت فاصله ایمن دو متری باشد.

رئیس بهزیستی شهرستان همدان با بیان این که برگزاری تمامی دوره های آموزشی حضوری، گروه درمانی، بازی درمانی وغیره در مراکز تا اطلاع ثانوی ممنوع و آموزش ها، آنلاین باشد، تصریح کرد: جهت رعایت اصل فاصله گذاری اجتماعی بایستی چیدمان مبلمان و صندلی مراکز در فواصل لازم و ایمن، یک تا دو متر باشد

افشاری در ادامه صحبت های خود اضافه کرد: در مراکز باید قبل و بعد از هر شیفت کاری نظافت، شست شو و گندزدایی تمام سطوح را انجام و تامین بسته های بهداشتی و در دسترس بودن این بسته ها شامل ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی و امکان شستشو دست برای مراجعان، مشاوران و پرسنل مرکز الزامی شده است.

وی با بیان این که مراکز مشاوره پس از تعطیلی دو ماهه آغاز به کار خواهند کرد، خطاب به خانواده ها گفت: در این روزها که مدارس به علت محدودیت کرونایی تعطیل شده، اختلافات والدین با کودکان رشد چشمگیری داشته و نگاهی به آمارها نشان می دهد که عمده ترین مسئله والدین با کودکان خود، تحمیل مقررات بهداشتی به کودکان به سبب نگرانی از سلامت آنان و تنش به خاطر درس و مشق در منزل  است.

 

این مسئول در این راستا افزود: قطعاً کودکان در محدودیت ها، کمتر میتوانند تخلیه هیجانی شوند و به همین سبب ناراحت بوده و حالت تهاجمی به خود می گیرند و تمایل به نافرمانی بیشتری در این روزها دارند و ای بسا به دلیل این موضوع، جو خانواده متشنج بوده و قطعاً یک والد مجبور به حمایت از کودک می‌شود که این خود باعث اختلاف بین والدین می‌شود، این درحالی است که بهترین راه این است که به حالات روحی خود، همسر و فرزندان توجه بیشتری داشته باشیم و به جای تصمیمات شتابزده و قبل از بالاگرفتن اختلاف ها، اولین اقدام خانواده ها تماس با کارشناسان آموزش دیده خط ۱۴۸۰ یا سامانه مشاوره تلفنی و اخذ راهنمایی از آنان باشد.

گفتنی است؛ پس از شیوع کرونا، کارشناسان ۱۴۸۰ بهزیستی با افزایش شیفت کاری از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۲۴ در سه شیفت همه روزه، برای کاهش اضطراب ناشی از کرونا و مشاوره های تخصصی در همه زمینه ها برای کاهش مشکلات فردی و خانوادگی، به طور رایگان منتظر شنیدن صدای شهروندان گرامی هستند/قلم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید