کد خبر:3363
پ

به گزارش روزانه نیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، رئیس این سازمان ضمن تبریک فرا رسیدن هفته جهاد کشاورزی طی اظهاراتی به مناسبت  این هفته بر اهمیت بخش کشاورزی جهت ایجاد اشتغال و توسعه استان همدان تاکید کرده و عنوان نمود: استان همدان یکی از قطب های کشاورزی کشور محسوب می شود و علی رغم داشتن 2/1 درصد از وسعت  کشور، 4/4 درصد از تولیدات بخش کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است. وی در ادامه افزود، این بخش 29 درصد  اشتغال  و  25  درصد ارزش افزوده فعالیت های اقتصادی استان را به خود اختصاص داده است، همچنین بخش کشاورزی استان همدان 5/4 درصد از تولیدات و 4/3 درصد از ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

 

 

منصور رضوانی جلال گفت: بخش کشاورزی در استان همدان دارای 117 هزار بهره بردار  ، 692 هزار هکتار سطـح زیر کشت محصولات زراعی و باغی ( 619 هزار هکتار زراعــی و 5/77 هزار هکتار باغی ) و 293 هزار هکتار آیش با تولید سالانه قریب به 9/4 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی می باشد.

 

 

وی بر جایگاه مهم همدان در تولید محصولات اساسی  زراعی ، باغی و دام و طیـــور در سطح کشور تاکید نمود و عنوان نمود همدان دارای تولید سالانه در حدود 406 هزارتن انگور، 54 هزار تن گردو، 920 هزارتن سیب زمینی، 50 هزارتن سیر، 340 هزار تن جو و 15 هزار تن گیاهان دارویی می باشد.

 

 

رضوانی جلال اجرای عملیات آبیاری نوین در سطح 151 هزار هکتار از اراضی آبی استان و نیز توسعه کشاورزی حفاظتی در راستای مدیریت مصرف آب و ایجاد 420 واحد صنایع تبدیلی جهت  ایجاد ارزش افزوده برای محصولات تولیدی استان و جلوگیری از هدر رفت آنها را از ویژگی های ممتاز کشاورزی استان همدان برشمرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید