کد خبر:3453
پ

به گزارش روزانه نیوز و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، سید مسعود عسگریان افزود: به استناد ماده 101 اصلاحی قانون شهرداری‌ها، دادگستری و اداره ثبت اسناد درخواست‎های لازم را در حوزه تفکیک اراضی ثبت کرده و شهرداری و راه شهرسازی مباحث اداری را انجام دهند و دریافت سهم بیش از حدنصاب تعیین شده در قانون، خلاف مقررات است.

وی ادامه داد: یکی از عوامل گرانی زمین در محدوده شهر همدان این بوده که تفکیک مناسب زمین در شهر همدان انجام نشده است؛ در حالی‌که بر جمعیت شهر افزوده می‌شود و تولید مسکن محدود است و در واقع، عرضه و تقاضا متعادل نیست.

عسگریان؛ وجود ۱۰ هزار واحد خالی را متعلق به بخش خصوصی برشمرد و گفت: دولت باید واحدهای ارزان قیمت تامین کند؛ زیرا مسکن مهر میزان مسکن ارزان قیمت را برای قشر آسیب‌پذیر فراهم کرد، اما طی 7 سال گذشته تولید مسکن ارزان قیمت را شاهد نبودیم و اقشار آسیب‌پذیر نیاز ضروری به مسکن ارزن‌قیمت دارد.

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان با تأکید بر اینکه در شهر همدان عمدتا سرمایه‌گذاری مردم در حوزه مسکن و زیرمجموعه‌های آن است؛ گفت: این مهم یکی از علل اساسی افزایش قیمت مسکن است؛ از سوی دیگر باید سیاست‌های عمومی وزارت راه‌وشهرسازی بر این محور باشد تا در استان و کشور بخش عمده مسکن را برای اقشار آسیب‌پذیر تولید کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید