کد خبر:2818
پ

به گزارش روزانه نیوز حمید بادامی‌نجات از شهروندان همدانی درخواست کرد تا همکاری لازم را با عوامل اجرایی و نظارت این اداره داشته باشند؛ البته پرسنل هم به‌طور قطع در تذکر به شهروندان، باید تلاش خود را به‌منظور تکریم حقوق شهروندی داشته باشند.

وی اظهار کرد: اما در ماه مبارک رمضان، ماه مهمانی خدا، سنت نیکی مبنی بر گذشت و بخشش وجود دارد که انتظار می‌رود در راستای این امر، جریان فرهنگی در شهر برای حل‌وفصل این‌گونه اختلافات توسط بزرگان و معتمدین شهر شکل گیرد تا هم مشکلات مردم حل شود و هم پرونده‌های دستگاه‌های قضایی کاهش یابد.

گلشن: خواستار رعایت حقوق شهروندی هستیم

مدیر اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری همدان نیز گفت: با توجه به تقارن این روزها با شرایط مقابله بحران ویروس کرونا و ماه مبارک رمضان، امیدواریم این مهم موجب شود تا پرونده‌های قضایی که هنوز در دادگاه به دلایل مختلف باز هستند، به صلح ختم شود.

محمد گلشن همچنین با توجه به قوانین حوزه ساخت‌و‌ساز غیرمجاز و انضباط شهری، از شهروندان همدانی درخواست کرد: پیش از هرگونه ساخت‌وساز نسبت به به اخذ مجوز اقدام کرده و در راستای احترام به یکدیگر، حقوق شهروندی را رعایت کنند.

به نقل از روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر همدان؛ مأموران پلیس ساختمان گاهی ناخواسته بر اساس حسِ وظیفه‌شناسی، درگیر شده‌اند؛ از این‌رو گاها در سیستم قضایی متحمل محکومیت پرداخت دیه می‌شوند.

حدود ۲، ۳ سال پیش، دو نیروی پلیس ساختمان اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری همدان در جریان تذکر به تخلف یکی از شهروندان با وی درگیر و در دادگاه محکوم به پرداخت دیه سنگینی شدند که بعدها به این مهم رسیدند که این شهروند دارای مجوزهای قانونی نیز بوده است.

این پرونده‌ قضایی که همچنان بر علیه ۲ نیروی پلیس ساختمان شهرداری در دادگستری باز بود، به وساطت حمید بادامی‌نجات، نایب رئیس شورای شهر همدان و محمد گلشن، مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری همدان طی چندین جلسه در ماه مبارک رمضان به رضایت، بخشش و گذشت شهروند شاکی، منتهی شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید