کد خبر:2822
پ

به گزارش روزانه نیوز سرهنگ پاسدار  ولی بهاریان با تشریح مهمترین اقدامات تیپ انصارالحسین(ع) استان همدان در زمینه مقابله با شیوع کرونا و رزمایش کمک مؤمنانه اظهار داشت: از روزهای اول شیوع بیماری در کشور، قرارگاه پدافند زیستی در این یگان تشکیل شد و تا امروز طی سه مرحله رزمایش پدافند زیستی، سراسر شهرهای استان و برخی نقاط روستایی معین شده با بهره‌مندی از 80 دستگاه خودروهای تخصصی ضدعفونی شده است.

 

وی گفت: بسیجیان 11 گردان امام حسین(ع) در سراسر استان به طور شبانه‌روزی و داوطلبانه در ضدعفونی معابر شهری و روستایی مشارکت داشته و تا امروز بیش از 3 هزار بسته بهداشتی و حدود 120 هزار ماسک توسط بسیجیان گردان‌ها به بین مردم مناطق محروم توزیع شده است.

 

فرمانده تیپ انصارالحسین(ع) استان همدان افزود: حدود 2 هزار بسیجی گردان های امام حسین(ع) برای خدمت‌رسانی در بیمارستان‌ها و پرستاری از بیماران کرونایی ثبت نام کرده و حدود 600  نفر آموزش‌های ضمنی لازم را برای حضور در بیمارستان‌ها فراگرفتند.

 

وی افزود: بسیجیان گردان امام حسین(ع) اسدآباد، ملایر و بهار با تشکیل کارگاه تولید ماسک، تا امروز بیش از 60 هزار ماسک تولید و در اختیار مردم گذاشته‌اند.

 

بهاریان با تأکید بر اینکه هیچ مورد قطعی ابتلا به کرونا در سطح تیپ انصارالحسین(ع) گزارش نشده است، تأکید کرد: اقدامات پیشگیرانه و فعالیت‌های این یگان در مقابله با شیوع کرونا در سطح استان تا پایان یافتن کامل این بیماری از استان ادامه خواهد داشت.

 

وی با اشاره به طرح کمک مؤمنانه در سطح تیپ انصارالحسین(ع) گفت: گردان‌های امام حسین(ع) در شهرستان‌ها، ضمن اینکه تا امروز حدود 20 میلیون تومان به قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) کمک نقدی کرده‌اند؛ متولی جمع‌آوری کمک‌های مؤمنانه نقدی و غیر نقدی مردم شهرستان‌ها هستند و این کمک‌ها بعد از تجمیع در قرارگاه استان، بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید