کد خبر:3704
پ

به گزارش روزانه نیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، لیدا یوسفی با بیان اینکه الگوی مصرف برق در ماه‌های گرم سال 300 کیلووات‌ ساعت و در ماه‌های غیر گرم 200 کیلووات ساعت در ماه است، اظهار داشت: رعایت این امر نیازمند این است که ما مصرف خود را مدیریت کنیم تا کمتر از این مقدار باشد.

 

وی با تأکید بر آگاهی‌بخشی به خانواده‌ها و نهادینه‌سازی فرهنگ مدیریت مصرف افزود: اگر خانواده‌ها اطلاعات خود را افزایش دهند، وسایل پر مصرف را بشناسند و در زمان مناسب یعنی در ساعات غیر اوج مصرف برق از لوازم برقی که نیاز دارند استفاده کنند و مصرف خود را بهینه کنند فرزندان خانواده نیز این مفاهیم را می‌آموزند و بکار می‌برند.

 

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان همدان ابراز داشت: اگر مشترکین خانگی الگوی مصرف را رعایت کنند و از ابتدای خرداد تا پایان شهریور ماه نسبت به دوره مشابه سال گذشته کاهش داشته باشند، مشمول تخفیف بهای برق به میزان مصرف کاهش یافته معادل 56 تومان به ازای هر کیلووات ساعت خواهند شد.

 

وی با بیان اینکه در این ایام گرم سال ساعات  اوج مصرف در روز از ساعت 12 الی 17 و در شب ساعت 20 الی 24 است، ادامه داد: از هم استانی‌های گرامی درخواست دارم در این ساعات روش‌های کاهش مصرف برق را در برنامه خود قرار دهند و از وسایل برقی پرمصرف مثل ماشین لباسشویی، اتو و جاروبرقی استفاده نکنند.

 

یوسفی تصریح کرد: نصب سایبان برای کولرهای آبی و تنظیم درجه کولرهای گازی بر روی ۲۴ تا ۲۶ و استفاده از نور طبیعی روز از دیگر راهکارهای مدیریت مصرف برق است.

 

وی عنوان کرد: اگر همه مردم و مشتركان به درك جمعی در زمینه نحوه استفاده صحیح از برق و انرژی الكتریكی دست پیدا كنند علاوه بر آنكه از فشار بر شبكه برق در زمان پیك بار كاسته می‌شود از خاموشی‌های احتمالی و مقطعی جلوگیری شده و سرمایه‌گذاری در صنعت برق راه متعادل‎تری پیدا می‌كند.

 

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان همدان ابراز داشت: در سال 97 شاهد خاموشی در سطح استان بودیم اما در سال 98 با تصویب برنامه  098 و همراهی مردم خاموشی صورت نگرفت، امسال نیز فقط با مدیریت مصرف می‌توانیم از خاموشی‌ها پیشگیری کنیم.

 

وی با اشاره به اجرای طرح‌های تشویقی مدیریت مصرف در استان گفت: 395 واحد صنعتی در طرح‌های ذخیره عملیاتی، کاهش اوج بار و ساعات کار برنامه‌ریزی شده شرکت کرده‌اند.

 

یوسفی با بیان اینکه سهمیه کاهش پیک استان همدان ناشی از اجرای برنامه‌های پاسخگویی بار 77 مگاوات است، یادآور شد: در این راستا 8 هزار و 500 تفاهم‌نامه با مشترکین مختلف منعقد شده است که امیدورایم کاهش 77 مگاروات برق را محقق کنیم.

 

وی ادامه داد: از صنایع و کارخانجات، کشاورزان، ایستگاه‌های سی ان جی، مراکز اداری و تجاری که تفاهم‌نامه همکاری طرح‌های پاسخ بار را با شرکت توزیع امضا کرده‌اند ، درخواست داریم که به تعهد خود عمل و صنعت برق را در گذر از اوج بار تابستان یاری کنند.

 

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان همدان اظهار داشت: از ادارات و دستگاه‌های اجرایی نیز تقاضا دارم با توجه به مکاتبه استانداری همدان با کنترل بار سرمایشی و مدیریت دیگر مصارف برقی خود در ساعات اوج بار روز حداقل 10 درصد کاهش را داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید