کد خبر:2858
پ

به گزارش روزانه نیوز شهرام پیشه ور در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در صورت انجام  ندادن مبارزه به موقع و کامل با این آفات محصول تولیدی کشاورزان با آفت عملکرد از نظر کیفی و کمی مواجه خواهد شد و درآمد روستاییان به شدت کاهش خواهد یافت، افزود: اینکه کشاورزان هنگام انجام عملیات سمپاشی نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت کنند .

 

وی با بیان اینکه ۳ عامل بیماریزای سن غلات، علف‌های هرز و زنگ زرد در این شرایط مزارع کشاورزان را تهدید می‌کنند و کشاورزان باید با تهیه سموم مجاز مزارع خود را محافظت کنند، اضافه کرد: سطح مبارزه با سن مادر در مزارع جو را در مجموع ۱۲ هزار و ۹۶۵ هکتار است .

 

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان، از کشاورزان استان همدان درخواست کرد با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی در شهرستان‌ها به منظور مبارزه بهتر و کامل‌تر با سن غلات از مشاوره کارشناسان استفاده لازم را برده و قبل از انجام عملیات سمپاشی نکات عنوان شده را رعایت کنند.

 

پیشه ور با تاکید بر رعایت نکات ایمنی و بهداشتی افزود: در صورت عدم انجام مبارزه به موقع و کامل با این آفات محصول تولیدی کشاورزان با افت عملکرد از نظر کیفی و کمی مواجه خواهد شد و درآمد روستاییان به شدت کاهش خواهد یافت.

 

وی بابیان اینکه تا چهارم اردیبهشت ماه در اراضی گندم آبی استان همدان ۱۳ هزار و ۱۷۵ هکتار و در اراضی دیم ۲۲ هزار و ۴۵ هکتار و در مجموع ۳۵ هزار و ۲۲۰ هکتار علیه سن مادر مبارزه صورت گرفته است، گفت: این مبارزه در ۶ هزار و ۷۷۹ هکتار از مزارع جو آبی و ۶ هزار و ۱۸۶ هکتار از مزارع جو دیم نیز انجام شده است.

 

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اظهار داشت: ۳۵ هزار و ۲۲۰ هکتار از اراضی گندم دیمی و آبی استان همدان علیه سن غلات سمپاشی شد.

 

وي افزود: كشاورزان توصيه كرد نوع مبارزه با آفات را با كارشناسان حفظ نباتات مشورت كنند و سموم را از كلينيكهاي گياهپزشكي تهيه كنند و همچنين در كنترل سن غلات مشاركت خود را افزايش دهند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید