کد خبر:2892
پ

به گزارش روزانه نیوز محمدتقی امیدی‌ساکت با اشاره به اجرای رزمایش کمک مومنانه اظهار و کمک یک میلیارد و 893 میلیون و 300 هزار ریالی دانش‌آموزان برای تخصیص به آسیب‌دیدگان ناشی از بیماری کرونا اشاره و اظهار کرد: علاوه بر کمک مستقیم دانش‎آموزان واحدهای مقاومت و گروه‌های جهادی اقدام به جمع‌آوری کمک‌ها از خیرین کردند.

 

وی از  توزیع 3 هزار و 609 بسته معیشتی توسط دانش‌آموزان جهادگر بین نیازمندان خبر داد و افزود: این بسته‌ها بین یک هزار و 718 خانوار به ارزش هر بسته 300 هزار تومان شامل اقلامی همچون برنج، روغن، گوشت گرم، مواد شوینده و ضدعفونی کننده و … توزیع شد.

 

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین(ع) همدان از برگزاری رزمایش«همدلی و کمک مومنانه» با محوریت  سازمان بسیج دانش‌آموزی و با شعار «هر مدرسه یک پایگاه همدلی» در استان خبر داد و عنوان کرد: طرح رزمایش همدلی و کمک مومنانه در مدارس استان همدان با مشارکت مدیران مدارس، تشکل‌های دانش‌آموزی، سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، دارالقرآن‌ها، کانون‌های فرهنگی تربیتی، انجمن اولیا و مربیان با محوریت سازمان دانش‌آموزی همزمان با ولادت امام حسن مجتبی (ع) در نیمه ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

 

وی با بیان اینکه رزمایش همدلی و کمک در حمایت از خانواده‌های آسیب‌پذیر در شرایط کنونی کشور طرح‌ریزی شده است، گفت: این رزمایش در  لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از اقشار آسیب پذیر در شرایط  شیوع ویروس کرونا و بیکاری بسیاری از خانواده‌ها از طرف معاون  پرورشی وزرات آموزش و پرورش برنامه‌ریزی شده است که طی این رزمایش دانش‌آموزان و فرهنگیان به کمک هموطنان خود می‌آیند.

 

امیدی‌ساکت تصریح کرد: در اجرای راهکار شماره ۸-۸ سند تحول با موضوع مشارکت فعال آموزش‌وپرورش در مواجهه با نیاز‌های فردی و عمومی جامعه از قبیل شیوع بیماری‌های فراگیر، زلزله، خدمت به محرومان، و پاسخ به درخواست مقام معظم رهبری خطاب به مردم ایران در پیام نیمه شعبان مبنی بر مواسات و کمک مؤمنانه در رزمایش همدلی به منظور کمک به خانواده‌های آسیب‌پذیر از وقوع پدیده کرونا، احیا روحیه انقاق، تقویت روحیه کرامت و ترویج فرهنگ نوع دوستی و مشارکت جویی بین دانش آموزان، همراهی و همدلی با دانش‌آموزان خانواده‌های آسیب دیده از پدیده کرونا و انسجام‌بخشی هدایای دانش‌آموزان برای خانواده‌های نیازمند از مهم‌ترین اهداف برگزاری رزمایش است.

 

وی با تاکید بر اینکه محور اصلی خدمات در این پویش ارائه ارزاق است، افزود: بعد از جمع‌آوری کمک‌ها بسته‌های ارزاق شامل اقلامی همچون ماکارانی، روغن، برنج، حبوبات و نیازمندی‌های اولیه در بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

 

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین(ع) همدان در خصوص وظیفه سازمان بسیج دانش‌آموزی در این رزمایش عنوان کرد: در این پویش پشتیبانی قرارگاه کشوری بسیج دانش‌آموزی وارد میدان خواهد شد به طوری که به ازای هر 50 هزار تومانی که از سوی دانش‌آموزان جمع‌آوری شده 100هزار تومان و نیز یک بسته ارزاق به ارزش 200هزار تومان از طرف  قرارگاه مرکزی بسیج دانش‌آموزی اهدا خواهد شد تا به صورت کریمانه بین نیازمندان توزیع شود.

 

وی به اجرای پویش مواسات در ماه مبارک رمضان اشاره و بیان کرد: این پویش نیز در راستای یاری رساندن به نیازمندان توسط مربیان طرح شهید «بهنام محمدی» با همکاری بنیاد برکت در حال انجام است.

 

امیدی‌ساکت تصریح کرد: بر اساس این پویش از خانواده دانش‌آموزانی که زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیستند و در جریان بیماری کرونا به دلیل تعطیلی شغل پدر، معیشت آنها آسیب دیده حمایت خواهد شد.

 

وی از توزیع 300 بسته حمایتی به ارزش 300 هزار تومان در بین خانواده‌های نیازمند در این پویش خبر داد و یادآور شد:  در این راستا 300 بسته قطعی شده ضمن اینکه در حال رایزنی با  دفتر امام جمعه هستیم تا بتوانیم تعداد بسته‌ها را افزایش دهیم.

 

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه شناسایی افراد نیازمند در این پویش به عهده مدیر مدارس است، گفت: بسته‌های 300 هزار تومانی شامل 60 هزار تومان کمک دانش‌آموزان و 260 هزار تومان کمک از طرف قرارگاه شهید «بهنام محمدی» است که پس از شناسایی افراد نیازمند توسط مدیر مدرسه، بسته‌ها برای توزیع نیز در اختیار مدیر مدرسه قرار خواهد گرفت.

 

وی با اشاره به اجرای طرح «قلک کریمانه» توسط سازمان بسیج دانش‌آموزی در استان عنوان کرد: در راستای جمع‌آوری کمک‌های انسان دوستانه دانش‌آموزان به افراد نیازمند که به دلیل ویروس کرونا معیشت آنها دچار آسیب شده سازمان بسیج دانش‌آموزی اقدام به راه‌اندازی طرح «قلک کریمانه» کرد.

 

امیدی‌ساکت با بیان اینکه طرح «قلک کریمانه» از 26 فروردین ماه تاکنون در حال اجرا است، گفت: این طرح با ابتکار و خلاقیت دانش‌آموزان طراحی شده تا با کمک دانش‌آموزانی که تمکن مالی دارند از خانواده‌های نیازمند حمایت شود که در این راستا دانش‌آموزان کمک‌های انسان دوستانه خود را به واحدها مقاومت بسیج دانش‌آموزی تحویل می‌دهند.

 

وی خاطرنشان کرد: مبالغ واریزی درون قلک‌ها به شماره حسابی که از طرف استان مشخص شده واریز می‌شود و سازمان بسیج دانش‌آموزی با همکاری سازمان بسیج سازندگی و قرارگاه کمک مومنانه این کمک‌ها به سمت افراد نیازمند سوق داده می‌شود.

 

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه انصارالحسین(ع) همدان با تاکید بر اینکه تمام این طرح‌ها و برنامه در راستای یاری رساندن به نیازمندان و لبیک به فرمایش رهبری است، یادآور شد: این تلاش‌ها تا شکست کامل کرونا ادامه خواهد داشت.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید