کد خبر:2950
پ

به گزارش روزانه نیوز سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی ،آتشپاد محمد رضا بیاناتی با اعلام این مطلب افزود: شهروندان همدانی در سال گذشته 166519مرتبه با سامانه 125آتش نشانی تماس گرفته اند که نسبت به سال 97شاهدکاهش 2درصدی تماسها بوده ایموی افزود از تماسهای ثبت شده در مرکز کنترل فرماندهی این سازمان 136497تماس مزاحم می باشد که این رقم نسبت به سال گذشته متاسفانه 16% رشد داشته است.

 

 

بیاناتی اضافه کرد: از تعدادعملیاتهای انجام شده در سال 98تعداد1945مورد کنترل ، مهار واطفاء آتش سوزیهای مختلف بوده که در مقایسه با آمار سال 97دارای رشد 1درصدی می باشدکه این افزایش حداکثریدر اماکن مسکونی ، مراکزتجاری وپوششهایگیاهی بوده است.

 

 

وی ادامه داد: با توجه به بارشهای مناسب درسالهای اخیر وبا گرم شدن هوا رشداین گیاهان خود رودرمراتع وسطح شهر وباغاتافزایش چشمگیری یافته وعمدتا در اثر بی احتیاطی شهروندان ، کهبه جهت از بین بردن پوشش گیاهی اقدام به سوزاندن آنها می نمایندایجاد میشود.

 

 

رئیس سازمان آتش نشانی افزودتعداد 1601مورد عملیات امداد ونجاتدرسال 1398انجام پذیرفته که نسبت به سال 97شاهد کاهش 5درصدیاین نوع فعالیتهامیباشیم.

 

 

وی اظهار داشت: عمده عملیاتهای سال 97محبوس شدن افراد در آسانسورها بوده که این امر در اکثر موارد به دلیل نوسانات یاقطعی برق اتفاق می افتاده است که خوشبختانه درسال98با کاهش قطع برق مواجه بوده است.

 

 

ایمن نظارت مستمر آتش نشانی همدان در کلیه مراحل ساخت وساز ساختمانها

بیاناتی افزود:یکی از موضوعات ووظایف مهم وحساس این سازمان نظارت بر ایمنی کلیه اماکن وساختمانها در مقابل حریق وحوادث در تمام مراحل ساخت وساز وبهره برداری است لذا به منظور دستیابی به اهداف مورد نظر سازمان ، در حوزه پیشگیری وایمنی نظارت وکنترل جدی را دردستور کار خود قرار داده است .

 

 

محمد رضابیاناتی در ادامه اظهار داشت : این سازمان از اولین مراحل آغاز صدور پروانه جهت اماکنمختلف بررسی تمام نقشه ها اعم ازمعماری ، تاسیسات مکانیکی والکتریکی ومطابقت آنها با قوانین ومقررات کلی ساختمانها راانجام داده ودر صورت عدم مغایرتبا مقررات اقدام به صدور پروانه ودستور العمل ایمنی برای متقاضیان می نماید.

 

 

وی خاطرنشان کرد: طبق آمار ثبت شده در حوزه معاونت پیشگیری وایمنی سازمان در سال 1398کارشناسان این سازمان 984مورد پروانه ودستورالعمل ایمنی صادر نموده اند که نسبت به سال97دارایرشد 16درصدی می باشدوی افزود در بخش صدور پایانکار وتائیدیه ایمنی شهروندان همدانی 436مورتائیدیه ازاین سازمان دریافت نمودهاند که در مقایسه با سال 97به دلیل حساسیتهای زیاد سازمان جهت انجام مطلوب تاسیسات ایمنی ونواقص موجود در اجرایدستورالعمل صادر شده توسط مالکینشاهد کاهش 18درصدی می باشیم.

 

 

رویکرد مهم آتش نشانی همداندرپایش سطح ایمنی ساختمانها

 

رئیس سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی آتشپاد با اشاره به پایش سطح ایمنی از اماکن مختلف اظهار داشت: این سازمان بازدید وپایش ایمنی از ساختمانهای مختلف اعم از آموزشی ، اداری ، تجمعی ،درمانی و…. را بصورت جدی پیگیری می نماید.

 

 

وی افزود:  صدور دستورالعمل واخطارضمن ارسال رونوشت به دستگاههای ذیصلاح در چند مرحله صورت می گیرد مرحله اول بازدید وصدور دستورالعمل با توجه به وضعیت ساختمان در قالب حداکثر39آیتم می باشددرمرحله دوم مجددا بازدید انجام میشودواگر دستورالعمل صادره اجرانشده باشد ابلاغ 3ماهه به مالکین داده میشود ودرمرحله سوم بازدید ودر صورت عدم اجرا ابلاغ 45روزه صادر میشود ودر صورت اجرانشدن دستورالعمل های ابلاغی نهایتا به مراجع ذیصلاح معرفی میشود.

 

 

بیاناتی با اشاره به پایش های انجام شده درسال 98عنوان کرد : کارشناسان حوزه پیشگیری تعداد306ساختمان اعم از اداری ، تجاری ، تجمعی ، آموزشی ، درمانی ….ومورد بازدید قرارداده اند ونواقص وکاستیهای موجود در ساختمانهای مذکور را بصورت مکتوب به مراجع ذیصلاح اعلام نموده اند.

 

 

وی همچنین اضافه کرد: این تعدادنسبت به سال 97کاهش 36درصدی نشان میدهد که علت این کاهش پایش انجام شده اکثر ساختمانها در سنوات گذشتهبوده است

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید