کد خبر:3009
پ

به گزارش روزانه نیوز رضا اکبری در آیین رونمایی از سامانه پاسخگویی تلفنی ۱۴۱ در استان ها که به شکل ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به اینکه حساسیت خاصی روی راههای شریانی وجود دارد، گفت: اولویت نخست باید روی راههای شریانی خاص باشد.

 

وی افزود: در سال جاری سهمیه قیر مطابق با تقاضای استان ها در نظر گرفته شده است و برای ترمیم جاده ها دقیقا مشکلات جاده در نظر گرفته شود زیرا که مختصات قسمت های مختلف از نظر نیاز به ترمیم متفاوت است.

 

اکبری با اشاره به اینکه امروز بازیافت آسفالت یک موضوع شناخته شده در دنیاست، ادامه داد: در زمان اجرای طرح ها، حتما همان زمان، آسفالت قبل را بازیافت و در جاده های دیگر استفاده کنند.

 

معاون راهداری کشور در ادامه بر ایجاد کمیته صرفه جویی برای جلوگیری از هدر رفت تجهیزات و مواد لازم پروژه ها، تأکید کرد و ابراز داشت: امسال باید با توجه به شرایط موجود حداکثر هرینه ناشی از صرفه جویی را به مصرف پروژه ها برسانیم.

 

فعالیت ها باید از منظر استفاده کننده، سنجیده شود

 

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای هم در این نشست گفت: با توجه به رسیدن عید فطر در هفته های آینده ادارات استان در خصوص کیفیت راهها و حمل و نقل مسافر در دو محور اقدامات ایمنی و اقدامات پیشگیری از کرونا مورد قضاوت قرار خواهند گرفت.

 

مهران قربانی افزود: ناهمواری های راهها به شدت می تواند به مجموعه خدمات ما در استان ها خدشه وارد کند و قضاوت حقیقی ما از رویه راه ها وقتی به یقین نزدیک خواهد بود که جای مسافران قرار بگیریم.

 

وی با تأکید بر اینکه فعالیت ها ، از منظر استفاده کننده سنجیده می شود، ادامه داد: در زمینه ایمنی هم ضرورت دارد توجه کافی به رویه راه ها داشته باشیم.

 

سامانه پاسخگویی تلفنی 141 در همدان نیز به عنوان استان پیشتاز، فعال شد و از این پس همشهریان می توانند با كارشناسان مستقر در مركز مدیریت راهها به شکل تلفنی در تمام ساعات شبانه روز تماس گرفته و در جریان اعلام وضعیت ترافیکی راهها، آب و هوای مسیرها، اعلام انسدادها یا محدودیت ها، ثبت شکایات در زمینه خرابی رویه راههای کشور، ثبت شکایات مسافران حمل و نقل عمومی و شکایات رانندگان بخش حمل و نقل عمومی قرار بگیرند.

 

کاهش چشمگیر حجم صف انتظار تماس گیرندگان با اپراتور در شرایط خاص جوی و بحران، افزایش کیفیت، دقت و سرعت پاسخگویی به تماس گیرندگان و افزایش رضایتمندی بیشتر هم استانی ها، قابلیت انتقال تماس ها به ستاد و یا سایر استان های معین، اطلاع یابی مستقیم مدیران کل استان ها از مشکلات و رسیدگی در کمترین زمان و اقدام واکنش سریع در مواقع ضروری و اهتمام مسئولان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص اطلاع یابی از آخرین وضعیت راههای حوزه استحفاظی و رخدادهای جاده ای برای پاسخگویی دقیق و سریع به هم استان ها و نظارت بر عملکرد گشت های راهداری و ارتباط مستمر از جمله مزایای اجرای این طرح است.

 

راهداری

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید