کد خبر:3014
پ

به گزارش روزانه نیوز حجت الاسلام محمد هادی نظیری مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان ضمن عرض تسلیت ایام شهادت مولا متقین امام علی (ع) با بیان اینکه با عنایت به خداوند متعال و الطاف ویژه مقام معظم رهبری و ممارست شبکه بهداشت و درمان امکان استفاده و بهره برداری مومنین از فضای مساجد و محافل دینی برای برگزاری مراسمات شب های قدر امکان پذیر شده است، گفت: مومنین عزیز در سراسر استان همدان می توانند از امشب که شب 19 ماه مبارک رمضان است با حضور در مساجد برای برگزاری مراسم های شب قدر و فضای در نظر گرفته شده برای انجام این مراسمات با امکان رعایت دستور العمل نکات بهداشتی حضور پیدا کنند و مراسمات دینی و مذهبی شب های قدر را انجام بدهند.

 

وی با بیان اینکه زمان برنامه در استان طبق هماهنگی در شورای برنامه ریزی شب های قدر در استانداری استان همدان از ساعت 24 لغایت 2 نیمه شب برنامه ریزی شده است، گفت: با این اقدام مساجد از غربتی که چندماه درگیر آن بودند خارج می‌شوند.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه 190 مسجد برای انجام برگزاری مراسم های شب قدر اعلام آمادگی کرده اند، خواستار شد:  مومنین وعزیزانی که قصد شرکت در این مراسم ها را دارند خواهشمندیم که حتما از ماسک و دستکش استفاده کنند.

 

وی با بیان اینکه عزیزانی که علایم بیماری را در خود احساس می کنند به شدت از حضور در مساجد اجتناب کنند، اضافه کرد: افراد کهنسال در منزل بمانند و از آوردن کودکان و خردسالان در فضا مراسم خودداری کنند .

 

حجت الاسلام محمد هادی نظیری با بیان اینکه قرآن، تسبیح، سجاده و چادر همراه خود داشته باشند، اظهار داشت: به لطف خدا از بستر معنوی شب های قدر در کنار دیگر مومنین بهره مند شویم.

 

شب قدر، شب احیاست، باید دل هایمان زنده شود

 

معنای قدر و منزلت شب قدر که بیش از ارج هزار ماه است هرگز به معنای ارزش اعتباری در برخی از دانشهای باید و نباید اعتباری، نخواهد بود، بلکه به معنای ارج وجودی و شدّت درجه هستی است که ارزش دانش های بود و نبود است نه باید و نباید. البته چنان ارج وجودی که در حکمت نظری مطرح است پشتوانه تدوین قوانین ارزشی باید و نباید فقهی خواهد بود لذا امتثال دستورهای دینی وسیله مناسبی برای تکامل وجودی روح است.

 

شب قدر از شب‌های مقدس و متبرک اسلامی است و خداوند در قرآن مجید از آن به بزرگی یاد کرده و سوره‌ای نیز به نام “سوره قدر” نازل فرموده است

 

در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد، این شب، شب نزول قرآن، شب فرود آمدن ملائکه و روح نیز نام گرفته است.

 

بر اساس روایات و احادیث یکی از شب‌های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ رمضان، شب قدر است و مؤمنان و روزه‌داران در این سه شب به دعا و راز و نیاز با خداوند می‌پردازند و شب زنده‌داری می‌کنند و امشب نیز همان شبی است که فرشتگان خداوند از عرش به زمین می‌آیند و مهمان دل‌های شب زنده‌داران می‌شوند و سرنوشت یکساله همه مقدر می شود.

 

دلباختگان آکنده از معنویت و عشق در این شب‌های ویژه با تمام وجود دست های التماس خود را به سوی آسمان بالا می برند، تا شاید رحمت بیکران الهی شامل حالشان شود و از خدای خود بهترینها را طلب کنند.

 

اما شب‌های قدر ماه رمضان امسال حال و هوای دیگری به خود گرفته است هر چند تعداد بسیار محدودی از مساجد، امامزاده‌ها و حسینیه‌ها برای برگزار این مراسم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آماده می شوند اما بسیاری از مومنان تریج می دهند در عزلت و تنهایی با معبود پرودگار خود به راز و نیاز بپردازنند.

 

سازمان تبلیغات

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید